جانشین زاکانی در شهرداری تهران چه کسی خواهد بود؟

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با جانشینی زاکانی در شهرداری تهران در ایام انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد.

لطف‌الله فروزنده در حاشیه دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص جانشین شهردار تهران در ایام مرخصی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خود شهردار تهران اعلام خواهد کرد که کدام معاون به عنوان جانشین اقدامات شهردار تهران را پیگیری می‌کند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با جانشینی زاکانی در شهرداری تهران در ایام انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد.

به گزارش تسنیم، وی درباره ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: این موضوع به بنده ارتباطی ندارد.

لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری با بیان اینکه بدهی‌های بانکی، مسئله و معضل مهمی است که از سال 1390 باقیمانده و هیچ اقدامی تا سال 1400 صورت نگرفته بود، اظهار کرد: سالانه نرخ مرکب در نظر گرفته می‌شد و بدون اغراق هر وامی دریافت شده 10 برابر افزایش یافته است.


وی با بیان اینکه میزان بدهی به بانک‌ها 170 همت است، ادامه داد: ما وارد مذاکره در این زمینه شدیم. میزان بدهی به بانک تجارت، سپه و ملی 60 همت است. اگر این بازپرداخت ارزی سریع‌تر انجام شود به نفع ما خواهد بود. نرخ دلار با مجوز ستاد کرونا به 38 هزار تومان کاهش یافت و جریمه 3 درصدی نیز حذف شد و بانک‌ها قبول کردند غیرنقد دریافت کنند و از این مسیر 60 همت به 15 همت رسید.

فروزنده با بیان اینکه ما می‌خواهیم بدهی را در قالب کنسرسیوم به بانک تجارت پرداخت کنیم، گفت: بانک شهر 60 مدعی داشت که بخشی از آن پرداخت شد و به 45 نفر رسید. مدعیان بانک تجارت را نیز پیگیری می‌کنیم تا به 10 مورد برسد.

وی افزود: اینکه آقای زاکانی اعلام کرده بدهی 170 همت است و کاهش یافته به این دلیل است که 60 همت به 15 همت رسید و یا در دیگر بخش‌ها شاهد کاهش تعداد مدعیان بودیم.

فروزنده با بیان اینکه 35 درصد ملک بارگذاری می‌شود و مابقی آن در اختیار سرانه‌های شهری باقی می‌ماند، گفت: ما اگر امروز بدهی را نپردازیم علاوه بر 6 درصد سود و سه درصد جریمه مجبوریم سود مرکب بپردازیم. بانک‌ها قبول کردند تسهیلات جدید بپردازند. سال قبل دو هزار دستگاه اتوبوس خریدیم و این موضوع با برات کارت و تسهیلات بانکی صورت بگیرد. به عقاب و اسنا 50 درصد تسهیلات پرداخت کردیم و سبلان نیز در حال انجام است.

وی تأکید کرد: هرچه بدهی بانک‌ها تسویه شود تسهیلات می‌گیریم و در بخش حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد. یک فضای مشخص باید قیمت‌گذاری انجام دهد و دستگاه‌های نظارتی نیز می‌توانند نظارت کنند. رأی کمیسیون ماده پنج کاملا مشخص است و ارائه خواهیم داد.

فروزنده با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری در منطقه 2 قرار بر این شده که هواپیمایی با ما همکاری کند، گفت: طرح‌های مشارکتی را در ابتدا طرف مطالعه می‌کند و پس از نهایی شدن، مجوز عقد قرارداد در شورا بررسی خواهد شد. انتخابات مسیر خود را می‌رود و ما باید در راستای منافع شهر اقدام کنیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر