حمایت دوباره چین از امارات درباره جزایر سه گانه

بیانیه مشترک چین و امارات :‌ " چین حمایت خود را از تلاش های دولت امارات برای دست یابی به راه حل مسالمت آمیز در مسئله جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک اعلام می کند".

دولت چین دوباره از موضع امارات درباره جزایر سه گانه حمایت کرد.

به گزارش عصرایران، دولت های چین و امارات در بیانیه مشترک جدید به موضوع جزایر سه گانه اشاره کردند. این بیانیه خواستار حل مسئله جزایر سه گانه میان ایران و امارات شده است.

چین در این بیانیه از موضع امارات درباره به رسمیت شناختن موضوع جزایر به عنوان یک مسئله و اختلاف میان ایران و امارات حمایت کرده است. ایران از اساس وجود چنین اختلافی را قبول ندارد.

در این بیانیه گفته شده دولت چین از تلاش های امارات برای حل مسالمت آمیز مسئله جزایر سه گانه حمایت می کند.
در این بیانیه هیچ اشاره ای به مالکیت امارات بر جزایر یا حمایت چین از مالکیت امارات بر جزایر نشده است.

در بند 26 بیانیه مشترک دولت های چین و امارات آمده است: "جمهوری خلق چین حمایت خود را از تلاش های دولت امارات متحده عربی برای دست یابی به راه حل مسالمت آمیز در مسئله جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از طریق مذاکرات دوجانبه براساس قواعد قانون بین الملل و برپایه مشروعیت بین المللی اعلام می کند". 

این بیانیه مشترک به دنبال سفر رئیس دولت امارات به پکن و دیدار با رئیس جمهوری چین صادر شد.
شیخ محمد بن زاید و شی جی پینگ در دیدار پکن درباره موضوعات مختلف گفتگو کردند.

این برای دومین باری است که دولت چین از موضع امارات درباره جزایر سه گانه حمایت می کند. بیانیه قبلی در پایان نشست سران چین و کشورهای جنوب خلیج فارس صادر شده بود.

در بند 27 بیانیه هم مخالفت دو دولت چین و امارات با تنش در آبراه های بین المللی اعلام شده است.

در تیرماه سال گذشته (1402)‌ نیز وزیران خارجه روسیه و 6 کشور جنوب خلیج فارس  (کویت، عربستان سعودی،‌ بحرین، قطر،‌ امارات و عمان) در بیانیه مشترک اعلام کردند از " تلاش های امارات برای حل مسئله جزایر سه گانه حمایت می کنند".

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان