رکورد جدید گرمای کشنده در هند؛ ۵۳ درجه سانتی‌گراد (فیلم)

گرمای کشنده در هند رکورد جدید زد و به ۵۳ درجه سانتی گراد رسید. در موج گرمای شدید حدود ۶۰ دانش‌آموز مدرسه ای از حال رفته اند و ۱۱ مرگ مشکوک با گرما تنها در غرب هند رخ داده است.

دمای هوا در برخی از مناطق هند بسیار بالا رفته و در برخی نقاط پایتخت به 53 درجه سانتی‌گراد رسیده است. در روزهای گذشته حداقل 33 نفر به ویژه مسوولان و مقامات انتخاباتی به دلایل مرتبط با گرما جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، هند تابستان گرمی را تجربه کرده است و دهلی نو در هفته جاری میلادی با دمای حدود 53 درجه  گرمای شدید و دردسرسازی را و رکورد جدیدی بر جای گذاشت.

در این میان بخش هایی از دهلی با بحران توزیع آب مواجه شده‌ است.

برخی از مقامات ایالتی دهلی دلیل بحران آب را عدم ارسال و توزیع به موقع و همیشگی آب از منطقه هاریانا اعلام کرده اند. مقامات دهلی به شهروندان هشدار داده اند در مصرف آب صرفه جویی کنند و در غیر این صورت با جرائم مالی مواجه خواهند شد.

در موج گرمای شدید حدود 60 دانش‌آموز مدرسه ای از حال رفته اند و 11 مرگ مشکوک با گرما تنها در غرب هند رخ داده است.

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که دوره موج‌های گرمای 2 تا سه روزه به خاطر گرمایش جهانی طولانی‌تر شده و به بیش از 7 روز رسیده است.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش بببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان