ممنوعیت‌های جدید در شهر ونیز به دلیل گردشگری انبوه

مقامات شهر ونیز می‌گویند این ممنوعیت‌های جدید برای محدودکردن تأثیر منفی حضور بیش از حد مسافران به مرحله اجرا درآمده است.

ممنوعیت جدید در ونیز شامل استفاده از بلندگو و محدود کردن اندازه گروه‌های تور به 25 نفر، در این شهر توریستی اجرا شد.

به گزارش ایسنا، گردشگری انبوه، یکی از اساسی‌ترین مسائل ونیز در نظر گرفته شده است؛ شهری که جمعیتی در حدود 250 هزار نفر دارد و در سال 2019 بیش از 13 میلیون بازدیدکننده به ثبت رساند و حالا مقامات این شهر می‌گویند این ممنوعیت‌های جدید برای محدودکردن تأثیر منفی حضور بیش از حد مسافران به مرحله اجرا درآمده است.

کانال‌های محله تاریخی ونیز، این شهر را به یکی از پربازدیدترین مکان‌های اروپا تبدیل کرده است و بر اساس قوانین جدید استفاده از بلندگو توسط گروه‌های گردشگری ممنوع شده است و همچنین شمار هر گروه نمی‌تواند فراتر از 25 نفر باشد.

بی‌بی‌سی گزارش کرد تغییرات در قوانین گردشگری ونیز پس از آن صورت می‌گیرد که کارشناسان یونسکو سال گذشته هشدار دادند که ونیز ممکن است به فهرست «میراث جهانی در خطر» اضافه شود؛ زیرا تأثیر تغییرات آب و هوا و گردشگری انبوه تهدیدی برای ایجاد تغییرات غیرقابل برگشت در آن است. این نهاد فرهنگی سازمان ملل پس از به رسمیت شناختن تلاش‌ها برای رسیدگی به مشکلات این شهر جزیره‌مانند از طریق سیستم ضد سیل و اقداماتی برای کاهش تأثیر گردشگری انبوه، در نهایت ونیز را در فهرست میراث جهانی در خطر قرار نداد.

ونیز ایتالیا نخستین شهر در جهان است که برای بازدید از کانال‌های تاریخی و جاذبه‌های دیگر در روزهای اوج از گردشگرانِ روزانه هزینه دریافت می‌کند. این اقدام برای مقابله با توریسم بیش از حد و کاهش اثرات مخربی که جمعیت زیاد می‌تواند در برخی از مکان‌های آسیب‌پذیر شهر داشته باشد، طراحی شده است و در عین حال می‌تواند برخی گردشگران را به بازدید از این شهر در زمان‌های غیر اوج گردشگری ترغیب کند.

هزینه ورود به شهر ونیز که تقریباً 5.37 دلار است فقط در 29 روز از شلوغ‌ترین روزهای سال بین 25 آوریل، مصادف با تعطیلات در ایتالیا تا 14 ژوئن اعمال می‌شود.

بیشتر افرادی که به این شهر وارد می‌شوند باید ثبت‌نام کنند و یک کد QR یا بلیت دریافت کنند، اما برخی از گردشگران از پرداخت هزینه معاف هستند، به عنوان مثال، بازدیدکنندگانی که شب را در هتل یا اقامتگاهی رسمی می‌گذرانند مشمول این هزینه توریستی نمی‌شوند. به همین ترتیب، ساکنان، افراد متولد ونیز، افرادی که از اقوام ساکن، کارگران، دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان زیر 14 سال هستند نیز از پرداخت این هزینه معاف شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان