قدرت‌نمایی پهپادهای ترکیه ای با محافظت از آسمان ۴۰ کشور جهان!

بعد از شرکت پهپادهای ترکیه ای در عملیات یافتن بالگرد رئیس جمهور ایران، وزیر دفاع ترکیه می‌گوید این پهپادها از آسمان ۴۰ کشور محافظت می‌کنند.

همان‌طور که احتمالا همه می‌دانیم، پهپادهای ترکیه در عملیات نجات هلیکوپتر رئیس جمهور ایران رکورد زدند و این باعث شد تا جلوه ترکیه در زمینه فناوری پهپادها به سطح کشورهای پیشرو برسد.

به گزارش گجت نیوز، یک مقام ارشد نظامی ترکیه در طی مصاحبه به این مورد اشاره کرده که آسمان نزدیک به 40 کشور توسط هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه (پهپادها) محافظت می‌شوند. این مقام نظامی در ادامه صحبت‌های خود به نقش پیشرو ترکیه در زمینه پهپادها و دستاوردهایی که در این صنعت منجربه افزایش قابل توجه نرخ بومی سازی شده است، تاکید کرد.

این مصاحبه‌ باعث شده تا در اخبار نظامی به‌شدت بر آن تاکید شده و از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌دهند. اگر شما هم علاقه‌مند هستید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

قدرت پهپادهای ترکیه در محافظت از آسمان کشورها

هواپیما بدون سرنشین آکینجی که پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین پهپاد ترکیه است، برای اولین بار در اواخر آگوست 2021 به نیروهای مسلح ترکیه تحویل داده شد. این پهپاد توسط شرکت بایکار ترکیه طراحی و تولید می‌شود که در سال 2023، توانست حدودا 1.8 میلیارد دلار فروش داشته باشد.

قدرت‌نمایی پهپادهای ترکیه ای با محافظت از آسمان 40 کشور جهان!

مهمت فاتح کاچر، وزیر صنعت و فناوری ترکیه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت:

ترکیه رتبه اول جهان در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها) است و آسمان نزدیک به 40 کشور جهان از پهپادهای ترکیه برای محافظت استفاده می‌کنند

وزیر صنعت و فناوری ترکیه در ادامه صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرد که نرخ بومی‌سازی در صنعت دفاعی ترکیه، از 20 درصد به 80 درصد رشد کرده و در این اکوسیستم عظیم، در حدودا 3500 شرکت 80 هزار شغل واجد شرایط ایجاد شده است.

او اضافه کرد که دولت ترکیه، این فناوری را تا زمانی‌که برای بشریت سودمند باشد، ارزشمند خواهد دانست و پیشرفت صنعت دفاعی، یکی از برنامه‌های پیش‌رو دولت ترکیه است. همچنین در این مصاحبه به پهپاد آکینجی اشاره شده و نقش آن در یافتن بالگرد رئیس جمهور ایران را بررسی کردند.

وزیر دفاع ترکیه نیز در این مصاحبه با اشاره به نقش پهپاد آکینجی در عملیات جستجوی بالگرد آیت‌الله رئیسی، گفت:

از خداوند متعال برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران و هیئت همراه که در این حادثه جان خود را از دست دادند، آرزوی رحمت الهی دارم. من به مردم ایران تسلیت می‌گویم.

پهپاد ترکیه در عملیات جستجو بالگرد رئیس جمهور

با وقوع سانحه سقوط برای بالگرد رئیس جمهور و هیئت همراهانش، مقامات نظامی از هواپیمای بدون سرنشین Bayraktar Akıncı UCAV ترکیه درخواست کردند تا برای شناسایی وارد منطقه شود. این پهپاد توانست در مدت یک و نیم ساعت کل موقعیت جغرافیایی را در شرایط آب‌وهوایی مه‌آلود اسکن کرده و محل سقوط بالگرد را پیدا کرد.

عملیات‌های اخیر پهپاد آکینجی در جستجو، صنعت دفاعی ترکیه را بار دیگر در کانون توجه قرار داده و رسانه‌های بین‌المللی مختلفی هم در این باره گزارش می‌دهند.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز از شرکت سازنده پهپاد آکینجی درخصوص به‌اشتراک گذاری لحظه‌به‌لحظه عملیات جستجو نیز تشکر کرده و بار دیگر با اشاره به فناوری تشخیص گرما به‌کار رفته در این پهپاد، روایت بالگرد رئیس جمهور ایران را تعریف کرد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سازنده این پهپاد هم در هفته گذشته اعلام کرد که پهپاد آکینجی به دست مهندسین ترکیه‌ای ساخته شده و برای نشان دادن توانایی آن گفت:

پهپاد آکینجی توانسته برای عملیات جستجو، به مناطقی در شمال‌غرب ایران برود که در آن وضعیت آب‌وهوایی، هیچ هواپیما و یا پهپادی قادر به انجام آن نبوده است.

بایراکتار در ادامه با اشاره به پهپادهای ساخت این شرکت، اعلام کرد که بیشتر کشورهای جهان در حال حاضر از پهپادهای TB2 این شرکت برای محافظت از آسمان خود استفاده می‌کنند و این مایه افتخار ماست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان