یک باند حرفه‌ای جعل مدارک قضایی متلاشی شد

یک باند حرفه‌ای جعل مدارک توسط حفاظت اطلاعات قوه قضاییه در گیلان منهدم شد.

مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه و قاضی اجرای احکام یک باند حرفه‌ای با کارکرد ویژه در استان گیلان را متلاشی کرد.

به گزارش مهر، حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و قاضی اجرای احکام یک باند حرفه‌ای با کارکرد ویژه در استان گیلان را متلاشی کرد.

متهمان نامه جعل و پرونده مختومه می‌کردند

حفاظت اطلاعات و قاضی اجرای احکام کیفری شهرستان لنگرود در استان گیلان در بررسی پرونده‌های اجرای احکام کیفری با موضوع مهمی در مورد چند پرونده برخورد می‌کنند و متوجه می‌شوند در این پرونده‌ها نامه رفع بازداشت اسناد بازداشت شده بابت قرار وثیقه صادر شده و یا اینکه در مورد دیگری، پرونده بدون اجرای دادنامه مختومه شده است.

در اصل، کارکرد ویژه گروه موصوف این بوده است که با همکاری و همدستی چند نفر از کارکنان اداری دادگستری و با توسل به اقدامات مجرمانه و جعل نامه‌های مکانیزه، اقدام به مختومه کردن چند پرونده اجرای احکام کیفری و رفع بازداشت از وثایق می‌کرده است.

در پی بروز موارد مورد اشاره، موضوع به سرعت مورد بررسی حفاظت اطلاعات قوه قضائیه و دادگستری کل استان قرار می‌گیرد و دو نفر از محکومینی که پرونده‌هایشان بدون اجرای حکم مختومه شده بود جلب می‌شوند. با آغاز تحقیقات از محکومین جلب شده، محکومین دو نفر از عاملین اصلی تشکیل شبکه رشا و ارتشا را معرفی و این افراد با اقدام فوری دادگستری کل استان بازداشت می‌شوند.

این گزارش حاکی است؛ با دستگیری متهمان و مطابق اظهارات آنها پای سه نفر از کارکنان اداری دادگستری نیز به پرونده باز شده و این افراد هم پس از بازداشت و انجام تحقیقات به ارتکاب بزه مذکور اقرار می‌کنند.

مطابق اطلاعات به دست آمده تمامی متهمان بازداشت شده با صدور قرار تأمین کیفری به زندان اعزام شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر