جهانگیری : شرایط کشور ویژه است / اسحاق جهانگیری هستم ؛ می‌آیم تا از ایرانیانی رأی بگیرم که خواهان زندگی بهتر هستند

وی در پاسخ به این سوال که آیا دولت سوم روحانی است یا خیر، گفت: من اسحاق جهانگیری هستم!

جهانگیری گفت: حال ایران خوب نیست. همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند.
 
به گزارش خبرآنلاین، اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت روحانی، پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، در جمع خبرنگاران گفت: به روح بلند بنیان‌گذار جمهوری اسلامی درود میفرستم و یاد همه شهیدان عزیز را گرامی می دارم.
 
وی ادامه داد: مردم ایران همواره در پی آزادی، استقلال، عدالت و پیشرفت بوده اند و در تمام این سال‌ها تلاش شده است تا این اهداف محقق شود. علیرغم همه این تلاش‌ها و دستاوردهایِ حاصله، امروز، نتیجه رضایت بخش نیست، و روشن است که کشور در شرایط پیچیده، و مردم در وضعیت سختی قرار دارند.
 
سخنان اسحاق جهانگیری به این شرح است:
 
* حال ایران خوب نیست. همه دستاوردهای متنوعی که کسب کرده ایم نتوانسته است احساس بالندگی، رشد و توسعه، را ایجاد کند.
 
* تا نتوانیم از این واقعیت تلخ پرده‌برداری کنیم و درک درستی از چرایی مسائل پیدا کنیم، درب بر همان پاشنه می‌چرخد:
 
* پایداری مسایلی چون افزایش فزاینده تورم، رشد فقر و حاشیه نشینی، کاهش ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم ، ناترازی های نگران کننده در همه بخش ها از جمله انرژی، بودجه و نظام بانکی؛ احساس بی عدالتی ، تبعیض و فساد؛ کاهش سرمایه اجتماعی و مشارکت جامعه دانشگاهی و نخبگان و افزایش پدیده مهاجرت؛ رویکردهای تنگ‌نظرانه و تبعیض‌آمیزِ جناحی و ....
 
* ایران امروز می‌تواند این تنگناها و چالش‌ها و حتی بحران‌ها را پشت سر بگذارد و چشم انداز راهگشا و امید بخشی را پیش روی خود ببیند، به شرط آنکه :
 
مدل حل مسائل بنیادین و ابرچالش‌ها باید بر اجماع سازی در میان همه ارکان نظام؛ و تامین مشارکت فعال آنان بر وجود مساله و راه‌حل آنها؛ و به کارگیری تیم مدیریتی کاردان، مبتنی باشد
 
بهره‌گیری از روش‌های علمی و تجربه‌های موفق ملی و جهانی صورت بگیرد
 
احیای سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی، و به‌کارگیری همه ظرفیت‌های مادی و انسانی کشور
 
تکیه بر توان ملی ، قدرت بازدارندگی و تعامل با جهان و حل مساله تحریم‌های ظالمانه با تاکید بر اصل عزت، حکمت و مصلحت
 
رعایت عزت و شرافت و کرامت انسان، به ویژه نسل جوان و زنان و دختران
 
*من با آگاهی به همه این مسائل پیچیده و سخت و با امید به برداشتن قدم هایی در جهت اصلاح رویکردها و رویه های غلط، و خلق ظرفیت های تازه وارد عرصه انتخابات شدم.
 
* من آمده ام تا به اعتبار تجربه هایی که در سطوح مختلف اجرایی از اداره شهرستان و استان و بخش های میانی و کلان کشور داشته ام،قدم در راهِ حل مسائل مردم بگذارم.
 
* من به رغم تنوع و تعدد مسایل و مشکلات کشور، امکان کاهش و حل آنها را با مشارکت و اعتماد مردم میسر می دانم.
 
* اولویت‌های اصلی ما، معیشت مردم، توسعه همه‌جانبه، برطرف کردن ناترازی‌ها، گسترش اشتغال، ایجاد توازن منطقه‌ای، تأمین سلامت، آموزش و امنیت مردم و حفظ محیط زیست خواهد بود.
 
* فناوری‌های نوظهور و مبتنی بر اینترنت را نه تنها تهدید نمی‌پنداریم، که آن را فرصتی برای توسعه کشور می‌دانیم.
 
* مبارزه با فساد را از مسیر گسترش شفافیت، تعهد نسبت به مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، میدان ‌دادن به مراقبت اجتماعی، پذیرش سوت‌زنی و نقش‌آفرینی رسانه‌ها پی می گیریم.
 
* من آمده‌ام تا نظام مدیریتی کشور را به جای تکیه بر تبلیغات، و صنعت دستاوردسازی به ضرورتِ مهم دردها و دغدغه های واقعی مردم، از قبیل کوچک شدنِ سفره و رنجِ بیماری، و بیکاری و بی آینده‌گی و مداخله گری در زندگی آنها، به تلاش برای کاهش و حل آنها سوق بدهم.
 
* من باور دارم و می توانم با همه کسانی که در اندیشه ایران اند و حتی با من متفاوت می‌اندیشند کار کنم.
 
* می‌آیم تا رای کسانی را جلب کنم که از شعار و منازعه خسته و دنبال گشایش عملی‌اند. می‌آیم تا از ایرانیانی رای بگیرم که خواهان زندگی بهتر هستند. می‌آیم تا رای ایرانیانی را طلب کنم که رفع تحریم‌ها، مدیران تواناتر، توسعه فراگیر و پایدار، اقتصاد شکوفا و نابرابریِ کمتر می‌خواهند و می‌دانند که لازمه همه این‌ها، اجماع‌سازی در همه سطوح است. برای پیشگیری از تشدید مسائل و بحران‌ها می‌آیم. برای گشایش گری عملی آمده‌ام. آمدن من ولی کافی نیست. حضور شما هم تعیین کننده است.
 
برای ایران‌مان.
برای فرزندانمان.
یا علی مدد
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان