بیش از ۱۰۰ سیاره فراخورشیدی جدید کشف شد: کهکشان ما مملو از جهان های جدید است

دانشمندان با انتشار فهرست جدیدی از بیش از ۱۰۰ سیاره فراخورشیدی، نقشه کهکشان ما را گسترش داده اند. این سیارات که در خارج از منظومه شمسی ما قرار دارند، با استفاده از داده های تلسکوپ فضایی TESS ناسا و رصدخانه W. M. Keck کشف شده اند.

به گزارش تسنیم، دانشمندان فهرست جدیدی از سیارات فراخورشیدی را منتشر کرده‌اند که شامل بیش از 100 سیاره فراخورشیدی است که در خارج از منظومه شمسی ما وجود دارند. این فهرست با استفاده از داده‌های تلسکوپ فضایی TESS ناسا و رصدخانه W. M. Keck ایجاد شده است.

این فهرست شامل اطلاعاتی در مورد شعاع، جرم، چگالی و دمای هر سیاره است. این اطلاعات به دانشمندان کمک می‌کند تا بفهمند سیارات از چه چیزی ساخته شده و چگونه شکل گرفته‌اند.

این کشف جدید گامی مهم در درک ما از سیارات فراخورشیدی است. این نشان می‌دهد که تنوع زیادی از سیارات در کهکشان ما وجود دارد و برخی از آنها ممکن است شرایط لازم برای پشتیبانی از حیات را داشته باشند.

تاکنون، غول‌های گازی رایج‌ترین نوع سیاره‌های فراخورشیدی کشف‌شده بوده‌اند، چرا که به دلیل اندازه‌ بزرگشان، یافتن آنها از فواصل دور آسان‌تر است. با این حال، به دلیل کوچکی ذاتی، شناسایی سیاراتی به اندازه زمین در منظومه‌های ستاره‌ای دوردست دشوارتر بوده و در نتیجه، فراوانی آنها تا حد زیادی ناشناخته باقی مانده است.

دسته دیگری از سیارات که به نظر می‌رسد در کهکشان ما رایج هستند، "زیر نپتون‌ها" نام دارند. این سیارات که از نپتون کوچکتر اما از زمین بزرگتر هستند، به نظر می‌رسد فراوان‌ترین نوع سیاره در کهکشان ما باشند، با این حال، در منظومه شمسی خودمان هیچ نمونه‌ای از آنها وجود ندارد.

هر بار که سیاره جدیدی کشف می‌شود، به ما یادآوری می‌شود که جهان ما چقدر متنوع است و جایگاه ما در کیهان ممکن است منحصر به فردتر از آن باشد که در حال حاضر تصور می‌کنیم. این فهرست به ما کمک می‌کند تا جایگاه خود را در کیهان و انواع سیارات بیرونی که در آن وجود دارند، بهتر درک کنیم.