طراحی کیف و کفش با الهام از معماری ایرانی!

لوازم پارچه ای: این روزها بسیاری از هنرمندان با الهام از کاشیکاری و نقوش فرش‌ها طرح‌هایی خلق می‌کنند که هم سنتی است و هم نگاهی به سبک مدرن دارد

لوازم پارچه ای: این روزها بسیاری از هنرمندان با الهام از کاشیکاری و نقوش فرش‌ها طرح‌هایی خلق می‌کنند که هم سنتی است و هم نگاهی به سبک مدرن دارد. همین نگرش متفاوت نسبت به این سبک طراحی باعث شده تا این نوع پوشش کلی طرفدار پیدا کند. اینکه سال‌ها سال قبل اوستا معماری بوده که مسجدی ساخته یا خانم خوش‌سلیقه‌ای قالی خوش‌نقشی بافته و الان با الهام از همان سبک‌ها طرحی خلق می‌شود نشان‌دهنده این است که قدمت بعضی هنرها به روز و ماه و سال نیست. چیدانه در این مطلب به طراحی کیف و کفش به سبک معماری ایرانی در دو برند متفاوت اشاره میکند.

طراحی کیف و کفش ایرانی توسط گروه رد دیزاین

تصاویر این کفش‌ها مربوط به مجموعه بزم بهار، آخرین مجموعه از گروه طراحی رَد دیزاین (Rad design) است.

1. طراح این مجموعه سعی در به وجود آوردن ترکیبی زیبا در دو جنبه متفاوت داشته است. درواقع کنار هم قرار دادن نقوش اصیل ایرانی و استفاده از طرح‌هایی از سبک مدرن در حاشیه‌های کار نشان‌دهنده این مسئله است.

2. نقش‌های خوش‌رنگ و لعابی که روی این کفش‌ها می‌بینید از طرح فرش ایرانی، کاشیکاری، المان‌های ایرانی و نوستالژیکی مثل ماهی قرمز الهام گرفته شده است.

3. برای خلق این طرح‌ها، یک ایده کلی وجود داشته و از نقوش قدیمی الهام گرفته شده است؛ البته هیچ‌کدام از طرح این کفش‌ها دقیقا همانند نقوش کاشی یا فرش‌های ایرانی نیست. 

4. درواقع کنار هم قرار دادن هنر و تمدن اصیل ایرانی همراه نقش و نگارهای مدرن (اما نزدیک به حال و هوای ایرانی) نتیجه نهایی این طرح‌ها شده است.

طراحی کیف و کفش ایرانی توسط گروه سارونه

تصاویر این کیف‌ها مربوط به برند دست‌سازه‌های سارونه است.

 1. به دلیل اینکه طراح این برند به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کرده تصمیم می‌گیرد کارش را در ابعادی دیگر گسترش دهد و در نهایت نتیجه می‌شود این کیف‌های دست‌دوز

2. جنس این کیف‌ها یا نمدی است یا ترکیبی از هر دو جنس گلیم و نمد. متریال‌های این کیف به نحوی انتخاب شده که هم سبک باشد و هم کاربردی.

3. تمامی طرح‌ها از نقوش اسلیمی الهام گرفته شده؛ ضمن اینکه برخی از طرح‌ها کاملا ذهنی و با خلاقیت طراح خلق شده‌اند. همچنین رنگ نقاشی‌های این کیف‌ها تحت تاثیر کاشیکاری و فرش‌های ایرانی انتخاب شده است.

4. رنگ و جنس این کیف‌ها کاملا قابل شست‌وشوست. انواعی از کیف‌های رودوشی، یک‌طرفه، دستی و پول توسط این برند طراحی شده است.  

برای دیدن ایده های مرتبط و جذاب دکوراسیونی و دیدن می توانید مجله منزل را تهیه کرده و از دیدن و خواندن درباره ی چنین دکوراسیون داخلی های زیبا و دوست داشتنی لذت ببرید.

منبع: مجله منزل ؛ نویسنده: شیرین کرمی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر