جهش چشمگیر کمک‌های مالی به کمپین ترامپ پس از محکومیت

کمیته ملی جمهوری خواهان و کمپین دونالد ترامپ اعلام کردند که در ماه مه ۱۴۱ میلیون دلار کمک مالی را جمع آوری کرده اند که این رقم تقریبا دو برابر ماه قبل از آن است.

 کمیته ملی جمهوری خواهان و کمپین دونالد ترامپ اعلام کردند که در ماه مه به شکل بی سابقه‌ای، 141 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، کمیته ملی جمهوری خواهان و کمپین دونالد ترامپ اعلام کردند که در ماه مه 141 میلیون دلار کمک مالی را جمع آوری کرده اند که این رقم تقریبا دو برابر ماه قبل از آن است.

بر این اساس، کمپین ترامپ اعلام کرد 53 میلیون دلار از این رقم، تنها در عرض 24 ساعت پس از محکومیت رئیس جمهور سابق در دادگاه پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی در آستانه انتخابات 2016، جمع آوری شده است.

روز پنچشنبه 30 ماه مه سرانجام پس از ماهها کش و قوس، در نهایت هیئت منصفه دادگاه منهتن نیویورک دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد انتخابات 2024 را در ارتباط با پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال 2016 و مخفی نگه داشتن صورت‌حساب‌های مالی آن گناهکار شناخت.

کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان در بیانیه ای اعلام کردند جمع آوری این رقم نشان می دهد که طرفداران نوعی محاکمه ساختگی بایدن را دیده و این حکم باعث تشویق هواداران شد.

بر این اساس، ماه هاست که ترامپ و متحدانش تلاش می کنند تا دادستان های نیویورکی را متقاعد کنند که این پرونده تنها انگیزه سیاسی داشته و توطئه ای از جانب جو بایدن است با وجود آنکه هیچ مدرکی دال بر نقش داشتن بایدن در این پرونده وجود ندارد.

این در حالی است که در این چند ماه اخیر، کمپین انتخاباتی جو بایدن در جمع آوری کمک های مالی همواره از کمپین ترامپ جلوتر بوده است. ترامپ تنها در ماه آوریل با جمع آوری 76 میلیون دلار کمک مالی، برای نخستین بار از بایدن پیشی گرفت.

در همین حال منبعی آگاه اعلام کرد کمپین بایدن که هنوز رقم کمک های مالی جمع آوری شده خود برای ماه مه را اعلام نکرده، 24 ساعت پس از اعلام خبر محکومیت ترامپ در دادگاه نیویورک را، بهترین زمان برای جمع آوری کمک های مالی دانست.

کمپین ترامپ و کمیته ملی جمهوی خواهان تصریح کردند آنها در ماه مه بیش از 2 میلیون کمک مالی هر کدام با میانگین 70/27 میلیون دلار دریافت کرده اند. همچنین یک چهارم کمک های ماهانه برای نخستین بار در چرخه انتخابات صورت گرفته است.

این اعداد و ارقام تا زمانی که به کمیسیون انتخاباتی فدرال ارائه نشود، تایید نمی شود.

کمپین انتخاباتی 2024 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در ماه آوریل برای نخستین بار کمک های مالی کمتری را نسبت به رقیب جمهوری خواهش دونالد ترامپ جمع آوری کرده است.

بر این اساس، کمپین بایدن و کمیته ملی دموکرات ها در ماه آوریل بیش از 51 میلیون دلار کمک های مالی جمع آوری کرده است در حالی که این رقم از 90 میلیون دلار جمع آوری شده برای وی در ماه مارس ، کمتر است.

در همین حال کمپین دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که در ماه آوریل 76 میلیون دلار کمک های مالی جمع آوری کرده است که 50/5 میلیون دلار از این رقم را تنها در جریان یک مراسم جمع آوری کمک های مالی در اوایل ماه آوریل در پالم بیچ فلوریدا با حضور یک سرمایه دار بزرگ به نام جان پالسون که وزیر احتمالی خزانه داری آمریکا در صورت راه یابی دوباره ترامپ به کاخ سفید است، جمع آوری کرد.

رقم کمک های مالی جمع آوری شده در ماه آوریل برای ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان بیشتر از رقم جمع آوری شده در ماه مارس که 65/6 میلیون دلار بوده، است.

کمپین ترامپ نیز در بیانیه ای اظهار کرد جمع آوری کمک های مالی در ماه آوریل، بسیار قابل توجه است زیرا ترامپ در این ماه روزانه حدود 9 ساعت طی 4 هفته گذشته، در دادگاه پرداخت حق السکوت حضور داشته و با دادگاهی که بایدن ترتیب آن را داده، مبارزه کرده است.

گفتنی است کمپین بایدن اعلام کرد که قصد دارد در ماه ژوئن، مراسم دیگری را برای جمع آوری کمک های مالی با حضور برخی ستاره های هالیوود مانند جورج کلونی و جولیا رابرتس در لس آنجلس برگزار کند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. در همین حال در جدیدترین نظرسنجی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا «جو بایدن»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور در 5 ایالت کلیدی از 6 ایالت کلیدی با اندکی اختلاف پایین‌تر از رقیبش از حزب جمهوری‌خواه «دونالد ترامپ» قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان