بزرگترین ارتش‌های جهان در سال ۲۰۲۴؛ جایگاه ایران کجاست؟ (+ اینفوگرافی)

چین بزرگترین ارتش دائمی را با بیش از ۲ میلیون پرسنل فعال دارد. با افزایش هزینه‌های دفاعی طی دهه‌های گذشته، این کشور از نظر تعداد تانک‌ها در رتبه سوم و از نظر تعداد ناوهای هواپیمابر در حال خدمت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

با وجود اینکه ایالات متحده قوی ترین نیروی نظامی جهان محسوب می شود، بزرگترین ارتش را از نظر پرسنل ندارد. اینفوگرافی زیر، 10 کشور برتر را بر اساس پرسنل نظامی تا مه 2024 نشان می دهد که شامل پرسنل فعال و ذخیره و همچنین نیروهای شبه نظامی می شود.

بزرگترین ارتش‌های جهان در سال 2024؛ جایگاه ایران کجاست؟ (+ اینفوگرافی)

ویتنام، هند و کره جنوبی بزرگترین ارتش ها را دارند

به گزارش روزیاتو، چین بزرگترین ارتش دائمی را با بیش از 2 میلیون پرسنل فعال دارد. با افزایش هزینه‌های دفاعی طی دهه‌های گذشته، این کشور از نظر تعداد تانک‌ها در رتبه سوم و از نظر تعداد ناوهای هواپیمابر در حال خدمت رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

با این حال، با احتساب پرسنل ذخیره، ارتش چین از ارتش ویتنام، هند، کره جنوبی و روسیه عقب تر است.

نیروهای ویتنام شامل 600,000 پرسنل فعال و بیش از 5 میلیون نفر ذخیره هستند. این تعداد نیرو به این دلیل است که ویتنام، مانند ایران، کره جنوبی و اسرائیل، یک سیاست ثابت برای به خدمت گرفتن جوانان برای سربازی دارند.

در این رتبه بندی با توجه به پرسنل نظامی فعال و ذخیره، ایران در جایگاه دهم قرار می گیرد.

بزرگترین ارتش‌های جهان در سال 2024؛ جایگاه ایران کجاست؟ (+ اینفوگرافی)

جالب اینجاست که تهاجم روسیه به اوکراین در سال 2022 منجر به افزایش گسترده تعداد پرسنل نظامی اوکراین شد. پرسنل فعال از حدود 170,000 نفر در سال 2016 به بیش از 900,000 نفر افزایش یافت.

علیرغم اینکه ایالات متحده بزرگترین ارتش را ندارد، تقریباً 40 درصد از هزینه های نظامی جهان را به خود اختصاص داده است و مجموع هزینه های آن در سال 2022 بالغ بر 877 میلیارد دلار بوده است.

چین با 13 درصد دیگر از هزینه های نظامی جهان با 292 میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان