مدیرکل زندان‌های استان فارس خبر داد

ارسال ۲۱۱ اثر به فستیوال هنری زندان‌های کشور

حیات الغیب گفت: ۲۱۱ اثر در زمینه تولیدات صدا و سیمای مراکز استان‌ها، فیلم مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند گزارشی، تولیدات رادیویی و غیره به دبیرخانه فستیوال هنری زندان‌های کشور ارسال شده است.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، مدیرکل زندانهای فارس در آیین افتتاحیه چهارمین فستیوال هنری زندانهای کشور در شیراز ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: ما باید بپذیریم که روحمان با هنر، دوستى بسیار دیرین و پیوندى جاویدان و ناگسستنى دارد. سهم هنر در حراست و نگاهبانى فرهنگ و ادب پرارج پارسى این سرزمین بسیار زیاد و چشمگیر بوده است.

سید حشمت اله حیات الغیب افزود: هنر، یار دیرین مردم این مرز و بوم است و طى قرون و اعصار با روح و جان ما درآمیخته است.

وی اضافه کرد: کسى که هنر نتواند روحش را به حرکت درآورد، بدون شک در برابر تمام پدیده‏ هاى لطیف آفرینش هم به همان اندازه بى‏روح است.

رئیس ستاد برگزاری فستیوال هنری زندانهای کشور تأکید کرد: هنر و آثار هنری بهترین محک شناخت نفوس انسانى است و در زندانها جایگاه بسیار ارزشمندی دارد و به دلیل اهمیت و ضرورت آن به منظور بهبود سلامت جسمی و روانی زندانیان با استفاده از روش های متعدد هنری از جمله نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، تئاتر، داستان نویسی و سایر فعالیتهای هنری زمینه عدم بازگشت زندانیان در زندانها فراهم شده است و از آسیب های ناشی از جمعیت کاسته می شود.
مدیرکل زندانهای فارس یادآور شد: هنردرمانی در زندانها، مهارتهای فردی و اجتماعی، اعتماد به نفس و خودآگاهی را در بین زندانیان تقویت و استرس و اختلالات روانی را در بین آنان کاهش می دهد و به دلیل اثرات آن جایگاه خاصی در زندانها دارد.

حیات الغیب اضافه کرد: به منظور گسترش فعالیتهای هنری در بین زندانیان هر ساله فستیوال هنری برگزار می شود و نفرات برتر در این جشنواره معرفی می گردند و افتخار داریم که امسال این جشنواره در شهر شیراز برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: 211 اثر در زمینه تولیدات صدا و سیمای مراکز استانها، فیلم مستند، فیلم کوتاه، انیمیشن، مستند گزارشی، تولیدات رادیویی و غیره به دبیرخانه فستیوال ارسال و تعداد 130 شرکت کننده در رشته های مختلف شرکت کرده‌اند و محور آثار تولیدی بیشتر با موضوع زندان و مواد مخدر است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان