المپیک پاریس در سایه تهدیدات امنیتی؛ از حملات تروریستی تا جاسوسی سایبری

با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نگرانی‌ها درباره امنیت این رویداد بزرگ افزایش یافته است.

در حالی که کمتر از 2 ماه به المپیک مانده اما فرانسه با تهدیدات مختلفی روبه‌روست که باعث نگرانی آنها شده است.

به گزارش فارس، هشدارهای جدیدی درباره حملات احتمالی با هدف اختلال در بازی‌های المپیک پاریس وجود دارد که از جمله آن می‌توان به احتمال توطئه‌های تروریستی مانند آنچه که هفته گذشته توسط مقامات فرانسوی گزارشی شد، اشاره کرد.

گزارشی که روز سه‌شنبه توسط شرکت امنیت سایبری Recorded Future منتشر شد، بیان می‌کند که علیرغم احتمال بالای حملات سایبری، بیشترین خطر برای بازی‌های پاریس از تهدیدهای حضوری به جای فضای سایبری ناشی می‌شود.

براساس این گزارش، تهدیدات امنیتی فیزیکی از جمله تروریسم، افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، ناآرامی‌های مدنی و اعتراضات مخرب بیشترین خطر آسیب و اختلال را در المپیک ایجاد می‌کند.

تروریست ها و افراط گرایان خشن به ویژه داعش و حامیان القاعده در فرانسه و کشورهای اروپایی همسایه تقریباً به طور قطع به برنامه‌ریزی و تحریک حملات خشونت آمیز علیه المپیک پاریس ادامه خواهند داد البته با توجه به زیرساخت‌های امنیتی گسترده‌ای که برای این رویداد وجود دارد، یک حمله بل تلفات جمعی موفق را بسیار بعید می‌سازد.

علاوه بر این، داعش در حال انجام تبلیغات است و از حامیان خود می‌خواهد که مجموعه حملات تروریستی نوامبر 2015 در پاریس را که شامل یک بمب گذاری انتحاری در ورزشگاه دو فرانس (محل اصلی بازی‌های المپیک 2024 پاریس) را بازسازی کند.

در حالی که هنوز شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر هرگونه توطئه بزرگ علیه المپیک پاریس وجود ندارد، این گروه تروریستی حامیان خود را در سراسر اروپای غربی برای انجام حملات با استفاده از ارتباطات از طریق اینترنت و رسانه‌های اجتماعی تحریک کرده است.

علاوه بر تهدیدات مختلف برای انجام حملات فیزیکی در بازی‌های پاریس، گروه Insikt هشدار می‌دهد که هکرها که گاهی برای شرکت‌ها و کشورهای دیگر کار می‌کنند، احتمالا المپیک را هدف قرار خواهند داد.

تهدیدات سایبری برای المپیک شامل حملات سایبری مخرب توسط گروه‌های هکریست مختلف و همچنین جاسوسی سایبری و عملیات نفوذ است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان