کارزار اینترنتی مخفی اسرائیل برای فشار بر قانونگذاران آمریکایی

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد که رژیم اسرائیل با ایجاد هزاران حساب جعلی با استفاده از ربات های هوش مصنوعی، به دنبال فشار بر آمریکا برای حمایت از اسرائیل در جنگ غزه بوده است.

رژیم اسرائیل به طور مخفیانه قانونگذاران آمریکایی را با یک کارزار اینترنتی  درباره جنگ غزه، هدف قرار می دهد.

به گزارش عصرایران، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا به نقل از منابع مطلع و اسناد مربوطه فاش کرد که "وزارت امور دیاسپورا" اسرائیل دستور این عملیات را بلافاصله پس از آغاز جنگ غزه صادر کرد که در آن از حساب‌های جعلی رسانه‌های اجتماعی استفاده شد و قانونگذاران آمریکایی را برای تامین بودجه ارتش اسرائیل تحت فشار قرار دادند.

نیویورک تایمز نوشت: به گفته مقامات دخیل در این تلاش ها و اسناد مرتبط با آن ، اسرائیل سال گذشته یک کارزار نفوذ اینترنتی را سازماندهی و هزینه آن را پرداخت کرد که قانونگذاران و مردم آمریکا را با پیام های طرفدار اسرائیل هدف قرار داد، و هدف این کارزار جلب حمایت از اقدامات خود در جنگ با غزه بود. 

4 مقام اسرائیلی گفتند که این کارزار مخفی به سفارش "وزارت امور دیاسپورا" اسرائیل - یک نهاد دولتی که یهودیان سراسر جهان را با کشور اسرائیل مرتبط می کند - انجام شد. به گفته مقامات و اسناد، این وزارتخانه حدود 2 میلیون دلار به این عملیات اختصاص داد و یک شرکت بازاریابی سیاسی در تل آویو تحت عنوان" Stoic" را برای اجرای آن استخدام کرد.

این کمپین در اکتبر 2023 آغاز شد و همچنان در پلتفرم  "ایکس" (توییتر) فعال است. این کارزار اینترنتی در اوج خود، از صدها حساب جعلی که در  ایکس، فیس بوک و اینستاگرام خود را به عنوان آمریکایی واقعی نشان می دادند برای ارسال نظرات حامی اسرائیل استفاده کرده است.

کارزار اینترنتی مخفی اسرائیل برای فشار بر قانونگذاران آمریکایی

 این حساب‌ها بر قانون‌گذاران آمریکایی، به‌ویژه آن‌هایی که رنگین پوست و دموکرات هستند، مانند "حکیم جفریس" رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از نیویورک و سناتور "رافائل وارناک" از جورجیا، با پست‌هایی که از آن‌ها می‌خواهد به تامین مالی ارتش اسرائیل ادامه دهند، متمرکز شده است.

در این کارزار از ربات هوض مصنوعی ChatGPT ، برای ایجاد بسیاری از پست ها استفاده شد. این کارزار همچنین 3 سایت خبری جعلی به زبان انگلیسی ایجاد کرد که حاوی مقالات و محتواهای حامی اسرائیل بود.

ارتباط رژیم اسرائیل با این کارزار اینترنتی که نیویورک تایمز با 4 تن از اعضای فعلی و سابق وزارت امور دیاسپورا و اسناد مربوطه به این کارزار تایید کرده است، در ماه مارس گذشته از سوی "فیک ریپورتر" یک ناظر اطلاعات جعلی اسرائیلی، شناسایی شد. هفته گذشته شرکت "متا" که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است و شرکت "اوپن ال" که "چت جی پی تی" را می‌سازد، گفتند که آنها نیز متوجه این کارزار جعلی اینتر نتی شده و برخی از حساب های آن را در پلتفرم خود مسدود کرده اند.

این کارزار مخفیانه نشان می دهد که اسرائیل تا چه میزان مایل به تاثیرگذاری بر سیاست آمریکا در قبال جنگ غزه است. ایالات متحده از دیرباز یکی از سرسخت ترین متحدان اسرائیل بوده است و رئیس جمهور بایدن اخیرا بسته کمک نظامی 15 میلیارد دلاری را برای این کشور امضا کرده است.

اما این سیاست دولت بایدن برای بسیاری از آمریکایی‌ها که از او خواسته‌اند در مواجهه با افزایش تلفات غیرنظامیان در غزه دیگر از اسرائیل حمایت نکند، محبوبیت چندانی نداشته است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان