بارسلونا با نایکی تمدید کرد؛ ۱۰ سال دیگر با پاداش‌های نجومی

باشگاه بارسلونا با شرکت نایکی به توافق رسید تا قرارداد خود را برای ۱۰ سال دیگر تمدید کند. این قرارداد جدید که از اول جولای ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد، به بارسلونا کمک می‌کند تا مشکلات مالی خود را سر و سامان دهد.

با عقد قراردادی جدید با شرکت تولید لوازم ورزشی نایکی، باشگاه بارسلونا خواهد توانست گوشه‌ای دیگر از مشکلات مالی‌اش را سر و سامان دهد.

به گزارش تسنیم، در حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال آغاز همکاری تجاری باشگاه بارسلونا و شرکت پوما شنیده می‌شد، شرکت نایکی از گرد راه رسید و اجازه نداد که نشان رقیب آلمانی جای نشان شرکت آمریکایی را روی پیراهن کاتالان‌ها بگیرد.

طی ماه‌های اخیر خبرهای ضد و نقیض فراوانی درباره برند پوشاکی که اعضای باشگاه بارسلونا با آن به میدان خواهند رفت، مطرح و در میان آنها از برند آلمانی پوما به عنوان محتمل گزینه یاد شده بود. در آن اثنا به نارضایتی بارسایی‌ها از نایکی به عنوان یکی از دلایل بی‌میلی این باشگاه برای ادامه دادن به همکاری تجاری‌اش با شرکت آمریکایی یاد شد اما اکنون داستان طوری دیگری در حال پیش رفتن است و به نظر می‌رسد که نایکی توانسته با پیشنهاد جدیدش خوان لاپورتا و همکارانش را از رو آوردن به محصولات رقبا منصرف کند.

طبق گزارش نشریه اسپورت؛ باشگاه بارسلونا در شرف عقد قراردادی جدید با شرکت نایکی است که در روزهای آتی اعلام رسمی خواهد شد. به موجب این قرارداد، نایکی از تاریخ اول جولای امسال به مدت 10 سال به شراکت تجاری‌اش ادامه خواهد داد و درآمد حاصل از این قرارداد به تیم کاتالان برای برطرف کردن محدودیت‌های ناشی از تراز نبودن وضعیت مالی‌اش طبق قانون بازی جوانمردانه مالی کمک فراروانی خواهد کرد. نایکی قرار است به بارسایی‌ها پاداشی تحت عنوان پاداش تمدید قرارداد بپردازد که از 100 میلیون یورو فراتر خواهد رفت که این درآمدزایی با توجه به ناکامی‌های باشگاه در کسب جام طی فصل گذشته، اتفاق مثبتی برای باشگاه قلمداد می‌شود. این در حالیست که بر اساس قرارداد فعلی مبلغی حدود 85 میلیون یورو سالانه به بارسلونا تعلق می‌گیرد.

رقمی که گفته می‌شود نایکی سالانه به بارسلونا خواهد پرداخت بین 105 تا 120 میلیون یورو است است که متغیرهایی مانند قهرمانی در جام‌های مختلف روی آن تأثیرگذار خواهند بود و بارسلونا هر 5 سال امکان دریافت آنها را خواهد داشت. طبق مذاکرات صورت گرفته، پاداشی که نایکی به بارسلونا بابت قهرمانی در جام‌های مختلف می‌دهد به شرح زیر خواهد بود:

قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 10 تا 20 میلیون یورو
قهرمانی لالیگا 5 تا 10 میلیون یورو
قهرمانی در لیگ اروپا 5 تا 8 میلیون یورو
قهرمانی در جام حذفی اسپانیا 2 تا 5 میلیون یورو
قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها 5 تا 10 میلیون یورو
قهرمانی در سوپرجام اروپا 2 تا 5 میلیون یورو
قهرمانی در سوپرجام اسپانیا یک تا 2 میلیون یورو

قرارداد دارای بندهای بسیاری است که یکی از آنها بند همکاری باشگاه در طراحی لباس‌هاست و به موجب آن باشگاه نقشی فعال در طراحی لباس‌ها و سایر پوشاک رسمی مورد استفاده‌اش داشته باشد تا از انعکاس هویت و سنت‌های تیم اطمینان حاصل کند.

یکی دیگر از بندهای این قرارداد، بند بازبینی سالیانه است که به موجب آن، طرف آمریکایی ملزم می‌شود در پایان هر فصل مفاد قرارداد را براساس شرایط و بسته به عملکرد و دستیاردهای تیم در آن فصل، بروزرسانی کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان