صفر تا ۱۰۰ نرخ جدید جریمه های رانندگی

راننده متخلف تنها در یک سفر بین جاده‌ای، بابت تخلفات گل‌درشت و حادثه‌ساز مثل سبقت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم، رانندگی با سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، استفاده از موبایل و مواردی مثل نبستن کمربند ایمنی، نقص چراغ روشنایی یا راهنما، برگه جریمه به ارزش دو میلیون تومان دریافت می‌کنند و بدجوری نقره‌داغ خواهند شد.

نرخ جدید جریمه‌های رانندگی تقریبا سه برابر شده و پلیس از اوایل تیرماه خودرو‌هایی با بیش از پنج میلیون جریمه را توقیف خواهد کرد.
 
به گزارش فرارو؛ نرخ جدید جریمه‌های رانندگی طبق قانون، 15 روز پس از ابلاغ و انتشار در روزنامه رسمی، قابلیت اجرایی پیدا می‌کند. فعلا محمد مخبر به‌عنوان سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری ابلاغیه را امضا زده و تنها انتشار آگهی در روزنامه رسمی باقی مانده است. پس اجرای نرخ جدید جریمه‌های رانندگی به دو هفته دیگر یعنی اوایل تیرماه موکول می‌شود و از آن پس متخلفان برای سبقت غیرمجاز در راه دوطرفه، برگ جریمه 700 هزار تومانی از دست پلیس دریافت می‌کنند و سبقت از راست، دست‌کم 500 هزار تومان خرج روی دست راننده متخلف می‌گذارد.
 
بالاترین رقم جریمه رانندگی مختص کسی است که در حالت مستی پشت فرمان نشسته و قانون می‌گوید او بابت تهدید جان مردم بی‌گناه علی‌الحساب باید یک میلیون و 500 هزار تومان جریمه نقدی شود. اگر خیلی در قید و بند رعایت قانون نیستید، احتمال دارد در بازگشت از یک سفر جاده‌ای، دو میلیون تومان جریمه رانندگی روی دستتان بماند.

نرخ جدید جریمه‌های رانندگی در تخلفات حادثه‌ساز

نرخ جدید جریمه‌های رانندگی به گفته سردار سیدتیمور حسینی، تقریبا سه برابر شده است. بالاترین رقم جریمه برای رانندگی در حالت مستی صادر خواهد شد و تخلفات حادثه‌ساز مثل سرعت و سبقت غیرمجاز بدجوری مجازات خواهد داشت.
 
جریمه عبور از چراغ قرمز، از این به بعد 400 هزار تومان است. جریمه سبقت غیرمجاز در راه دوطرفه، 700 هزار تومان خواهد بود و بابت سبقت از راست، پلیس برای متخلفان قبض 500 هزار تومانی صادر می‌کند.
 
نرخ جدید جریمه حرکت با دنده عقب در اتوبان 500 هزار تومان است و رانندگی در حالت مستی بالاترین میزان جریمه مالی را به دنبال دارد و باعث می‌شود علاوه بر عواقب قانونی، قبض جریمه یک میلیون و 500 هزار تومانی برایتان صادر شود.
 
جریمه بابت رعایت نکردن سرعت غیرمجاز براساس شدت تخلف تغییر می‌کند. راننده‌ای که تا 10 کیلومتر برساعت از سرعت مجاز تخطی کند، 100 هزار تومان جریمه می‌شود. جریمه عبور از سرعت مجاز در بازه 10 تا 20 کیلومتر بر ساعت به 150 هزار تومان می‌رسد.
 
نرخ جدید جریمه رانندگی بابت 20 تا 30 کیلومتر بر ساعت بیش از حد و مرز تعیین شده به صدور برگ 200 هزار تومانی منجر می‌شود. اگر سرعت ماشین 30 تا 40 کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز باشد، پلیس برای راننده متخلف 250 هزار تومان جریمه صادر خواهد کرد. جریمه سرعت غیرمجاز در بازه 40 تا 50 کیلومتر بر ساعت 300 هزار تومان و برای 50 کیلومتر بر ساعت راندن بالای سرعت مجاز تعیین شده، قبض جریمه به ارزش 500 هزار تومان صادر می‌شود.
 
ورود ممنوع یکی از تخلفات رایج رانندگی است. براساس جدول جدید اعلام شده از نرخ جدید جریمه رانندگی این تخلف 250 هزار تومان خرج روی دست راننده می‌گذارد. تردد در طرح ترافیک 200 هزار تومان جریمه دارد.
 
نرخ جدید جریمه رانندگی در محل دور زدن ممنوع 300 هزار تومان است. تجاوز به چپ و به ترتیب 250 هزار تومان جریمه دارند. استفاده از تلفن همراه موقع رانندگی خط قرمز پلیس است، اما بعضی راننده‌ها هنوز آن را جدی نمی‌گیرند. نرخ جدید جریمه‌های رانندگی می‌گوید اگر، سرعت ماشین بالای 60 کیلومتر برساعت باشد، پلیس برگ جریمه 400 هزار تومانی و در سرعت زیر 60 کیلومتر، برگ جریمه 100 هزار تومانی صادر خواهد کرد.
 
نرح جدید جریمه رانندگی برای نقص فنی چراغ 300 هزار تومان است و مخدوش کردن پلاک خودرو را یکی از سنگین‌ترین جریمه‌ها روبرو خواهد شد. پلیس بابت این کار برگی جریمه 700 هزار تومانی صادر می‌کند.
 
حرکت مارپیچ از آن دسته تخلفات پرخطر است و پلیس آمادگی دارد فرد خاطی امسال آن را با صدور برگ جریمه 500 هزار تومانی تنبیه کند. توقف در ابتدا، انتهای پیچ‌ها، روی پل و داخل تونل هم با جریمه 350 هزار تومانی از نظر ریالی وزن زیادی دارد.

نرخ جدید جریمه‌های رانندگی در تخلفات پرتکرار

نرخ جدید جریمه‌های رانندگی برای تخلفات به نسبت کم‌خطر نیز بالا رفته است. عدم رعایت فاصله قانونی معمولا باعث تصادفات رنجیره‌ای می‌شود و پلیس راننده متخلف را با صدور قبض 100 هزار تومانی مجازات خواهد کرد.
 
جریمه پارک در محل توقف مطلقا ممنوع 100 هزار تومان است. پارک کردن جلوی ورودی خانه مردم و مکان‌هایی که به نحوی موجب سدمعبر می‌شود را پلیس با جریمه 90 هزار تومانی تنبیه می‌کند و اگر راننده بعد تصادف، ماشین را کنار نکشند 100 هزار تومان جریمه می‌شود.
 
نرخ جدید جریمه رانندگی برای حرکت با نور بالا 90 هزار تومان است. اگر از نورافکن یا چراغ غیرمجاز استفاده کنید، 150 هزار تومان جریمه می‌شوید. لاستیک غیرمجاز 100 هزار تومان و شیشه دودی غیرمجاز 150 هزار جریمه دارد. نقص چراغ ترمز و چراغ راهنما 90 هزار تومان خرج روی دست راننده متخلف می‌گذارد.
 
جریمه روشن نکردن چراغ در شب معادل 120 هزار تومان است و در تصادف ناشی از رعایت نکردن حق تقدم، پلیس برای متخلف 100 هزار تومان جربیمه صادر می‌کند. جریمه نداشتن بیمه ثالث 150 هزار تومان، رانندگی با گواهینامه بدون اعتبار و تاریخ 90 هزار تومان و نداشتن برگه معاینه فنی روی 100 هزار تومان تعیین شده است.
 
نرخ جدید جریمه رانندگی برای نبستن کمربند ایمنی در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها 150 هزار تومان و در معابر شهری 50 هزار تومان تعیین شده است. بازگذاشتن در صندوق عقب نیز باعث صدور برگ جریمه 50 هزار تومانی می‌شود و بابت بازگذاشتن در اصلی ماشین، راندنه با برگه جریمه 90 هزار تومانی تنیبه خواهد شد. رعایت نکردن قوانین هنگام گردش به چپ و راست، 90 هزار تومان جریمه دارد و راننده‌ها برای پارک دوبله در محل ایستادن ممنوع، 150 هزار تومان جریمه می‌شوند.
 
نرخ جدید جریمه رانندگی در سه جدول مجزا تهیه شده است. در کلانشهرها، مراکر استان‌ها، جاده‌های بین‌شهری و مناطق آزاد تجاری- صنعتی رقم جریمه رانندگی بیشتر است، اما در سایر شهر‌ها و روستا‌ها رقم را کم کرده‌اند. به‌عنوان مثال حرکت به طور مارپیچ در کلانشهر‌ها 500 هزار تومان، در سایر شهر‌ها 400 هزار تومان و 250 هزار تومان جریمه دارد.
 
قبض جریمه رانندگی بابت سبقت غیرمجاز در شهر‌های کوچک 500 هزار تومان و در روستا‌ها 300 هزار تومان است. راننده متخلف بابت عبور از چراغ قرمز در کلانشهر‌ها با جریمه 400 هزار تومانی روبرو می‌شود و همین راننده در شهر‌های کوچک و روستا‌ها به ترتیب 300 و 200 هزار تومان مجازات نقدی دریافت می‌کند.

نرخ جدید جریمه رانندگی چقدر افزایش داشته؟

نرخ جدید جریمه رانندگی بابت عبور از چراغ قرمز تقریبا دو برابر شده از 200 هزار تومان به 400 هزار تومان افزایش پیدا کرده است. بی‌توجهی به تابلو ورود ممنوع به صدور قبض جریمه 250 هزار تومانی منجر می‌شود در حالی که قبلا 94 هزار تومان جریمه داشت.
 
جریمه استفاده از موبایل هنگام رانندگی با رشد سه برابری روبرو شده و از 105 هزار تومان به 400 هزار تومان رسیده است. البته که بالاترین رقم جریمه استفاده از موبایل هنگام رانندگی در سرعت بالای 60 کیلومتر بر ساعت لحاظ می‌شود و اگر سرعت زیر 60 کیلومتر باشد همان قبض 100 هزار تومانی صادر خواهد شد.
 
جریمه محل ندادن به تابلو دور زدن ممنوع، از 76 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش پیدا کرده تا به قول پلیس هزینه قانون‌شکنی نزد متخلفان بالا برود و شاید به این ترتیب آن‌ها سر به راه شوند.
 
نرخ جرید جریمه رانندگی باعث می‌شود یک راننده متخلف در سفر بین جاده‌ای، بابت تخلفات گل‌درشت و حادثه‌ساز مثل سبقت غیرمجاز، یک مورد عدم رعایت حق تقدم، رانندگی با سرعت غیرمجاز، تجاوز به چپ، استفاده از موبایل در سرعت بالای 60 کیلومتر و مواردی مثل همراه داشتن گواهینامه بی‌اعتبار، نبستن کمربند ایمنی، نقص چراغ روشنایی یا راهنما، برگه‌ای به ارزش حدود دو میلیون تومان دریافت کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان