طارمی با هت‌تریک و رکوردشکنی‌های متعدد، تاریخ‌ساز شد

مهدی طارمی، ستاره بی‌بدیل تیم ملی فوتبال ایران، با درخشش خیره‌کننده در بازی مقابل هنگ‌کنگ، رکوردهای متعددی را به نام خود ثبت کرد و به یکی از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

مهدی طارمی با هت‌تریک و گل کردن 2 پنالتی برابر هنگ‌کنگ و ثبت یک پاس گل،‌ آماری کم‌نظیر به نام خود کرد.

به گزارش فوتبال 360، نهمین تقابل ایران با هنگ‌کنگ، پرگل‌ترین آن بود. در این بازی مهدی طارمی با 3 گل همه نظرها را به سوی خود جلب کرد. طارمی با این 3 گل، آمار گل زده خود را در تیم ملی به 50 گل رساند و در کنار کریم باقری، سومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی شد و فقط سردار آزمون و علی دایی گل زده بیشتری از مهاجم بوشهری در تیم ملی دارند.

چهارمین هت‌تریک طارمی برابر هنگ‌کنگ

مهدی طارمی در شرایطی برابر هنگ‌کنگ 3 گل زد که پیش از این مقابل سوریه، افغانستان و قرقیزستان هم در یک بازی 3 گل زده بود و برای چهارمین‌بار موفق به‌ثبت هت‌تریک برای تیم ملی شد و در تاریخ تیم ملی تنها علی دایی آماری بهتر از طارمی دارد. آقای گل تاریخ تیم ملی 8 بار موفق به زدن حداقل 3 گل در یک بازی شده بود. طارمی با این هت‌تریک، علی کریمی و کریم باقری که هر کدام 3 بار برای تیم ملی هت‌تریک کرده بودند را پشت سر گذاشت.

طارمی، آقای پنالتی

طارمی در همان ابتدای دوران بازیگری به مهارت در کسب پنالتی و ناکامی در گل کردن آن شهره شد. مهدی طارمی از مهارت پنالتی گرفتن خود در تیم ملی هم بهره می‌برد و حالا با کسب 8 پنالتی، پنالتی‌گیرترین بازیکن تاریخ تیم ملی است ولی این بازیکن برخلاف زمان بازی در فوتبال باشگاهی ایران، در تیم ملی، پنالتی‌زن بسیار متبحری نشان داده است.

رکورددار بیشترین گل زده از روی نقطه پنالتی در تیم ملی، علی دایی است که 17 گل از 109 گل ملی خود را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند ه است. مهدی طارمی با گل کردن 2 پنالتی در جدال با هنگ‌کنگ، در کنار جواد نکونام دیگر پنالتی‌زن برجسته تاریخ تیم ملی قرار گرفت که 8 گل از روی نقطه پنالتی دارد. کریم باقری با گل کردن 7 پنالتی پس از این 3 بازیکن جای گرفته است.

آماری که کارنامه طارمی را منحصر به‌فرد می‌کند، نرخ تبدیل 100 درصدی پنالتی‌های طارمی است و تمام پنالتی‌های این بازیکن در تیم ملی گل شده است و علی دایی، جواد نکونام و کریم باقری هر کدام سابقه از دست دادن یک یا 2 پنالتی را دارند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان