روسیه یک شهروند فرانسه را به ظن جاسوسی دستگیر کرد

بازرسان روس با تایید اطلاعاتی که پیش‌تر از سوی خبرگزاری تاس منتشر شده بود، گفتند که این تبعه فرانسوی مظنون به جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های نظامی روسیه است.

مقامات روسیه روز پنج‌شنبه 6 ژوئن تایید کردند که یک شهروند فرانسه را به ظن جاسوسی درباره فعالیت‌های نظامی این کشور دستگیر کرده‌اند.

به گزارش تسنیم؛ در صورت محکومیت او در دادگاه‌های روسیه، این مرد با حکم تا پنج سال حبس روبرو خواهد شد.

بازرسان روس با تایید اطلاعاتی که پیش‌تر از سوی خبرگزاری تاس منتشر شده بود، گفتند که این تبعه فرانسوی مظنون به جمع آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های نظامی روسیه است.

به گفته کمیته تحقیقات روسیه که به جرایم جدی رسیدگی می‌کند نیز این مرد در سال‌های اخیر بار‌ها به روسیه سفر و با خبرچین‌های روس ملاقات کرده است.

به گفته مقامات روسیه، این مرد که هویتش هنوز منتشر نشده، متهم به نقض قانونی در ارتباط با «عوامل خارجی» است و در «جمع‌آوری هدفمند اطلاعات در زمینه فعالیت‌های نظامی و فنی فدراسیون روسیه» نقش داشته است.

کمیته تحقیق روسیه در ارتباط با این پرونده گفت اطلاعاتی که او به دنبال جمع‌آوری آن‌ها بوده را می‌توان «علیه امنیت کشور» استفاده کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، این مرد عضو یک سازمان غیردولتی مستقر در ژنو است که در مناقشات به عنوان «میانجی» عمل می‌کند.

ویدئوی کوتاهی که توسط کمیسیون تحقیق منتشر شده، نشان می‌دهد مردی با شلوار جین و پیراهن مشکی در یک رستوران توسط ماموران امنیتی نقابدار دستگیر شده است. در این ویدئو صورت مظنون تار شده است.

به نوشته رویترز، رستورانی که این فرد دستگیر شده «آکادمیا» نام دارد و در مرکز مسکو واقع است.

هنوز وزارت خارجه فرانسه به این خبر واکنشی نشان نداده است.

این خبر همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت هشتادمین سالگرد پیاده شدن نیرو‌های متفقین در نرماندی فرانسه منتشر شد؛ روسیه به این مراسم دعوت نشده بود.

این خبر همچنین یک روز پس از دستگیری یک شهروند روسی و اوکراینی در فرودگاه «رواسی» (Roissy) پاریس منتشر شد؛ گفته می‌شود که این مرد مواد منفجره به همراه داشته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان