چرا بمب‌افکن مخوف آمریکا حریف نیروی هوایی چین نمی‌شود؟

بنابر گفته محققان جنگی آمریکایی بمب‌فکن B-۲۱ آمریکا نمی‌تواند در مقابل نیروی هوایی چین به تنهایی عملکرد تاثیرگذاری داشته باشد، مگر آنکه با F-۳۵ همراه شود و به موشک‌های گازیلیون AIM-۲۶۰ مجهز شود.

چرا بمب‌افکن مخوف آمریکا حریف نیروی هوایی چین نمی‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بمب‌افکن B-21 Raider از نوع تهاجمی رادارگریز با قابلیت نفوذ دوگانه است که قادر به حمل مهمات متعارف و هسته‌ای است؛ B-21 ستون فقرات نیروی بمب افکن آینده نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در کنار B-52 خواهد بود. B-21 برای عملیات در محیط تهدید پیشرفته فردا طراحی شده است، نقش مهمی در تضمین توانمندی نیروی هوایی پایدار آمریکا خواهد داشت.

B-21 Raider قابلیت‌هایی از جمله اطلاعات، نظارت و شناسایی، حمله الکترونیکی و ارتباط را دارا است. این بمب‌افکن دارای قابلیت حمل موشک‌های هسته‌ای است و برای انجام عملیات‌های سرنشین‌دار یا بدون سرنشین طراحی شده است. علاوه بر این، می‌تواند از ترکیب گسترده‌ای از مهمات ایستاده و حمله مستقیم استفاده کند.

تحلیلگران آمریکایی: B-21 به تنهایی حریف موشک‌های AWACS قاتل چین نمی‌شود!
بمب‌افکن B-21

حال پرسش اینجا است که با توجه به قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن، آیا می‌توان B-21 را در مقابل موشک‌های هوا به هوا بلند کرد و کل نیروی هوایی را دور نگه داشت؟

B-21 و F-35 جفت جاودانه

گفته می‌شود که ترکیب B-21 Raider و F-35 در میدان نبر یکی از بهترین‌ها است.

در حال حاضر، نیروی هوایی چین دارای یک موشک دوربرد به نام PL-15 با برد 190 تا 305 کیلومتر است. برخی آن را "قاتل AWACS" نامیده‌اند. زیرا می توان آن را در جنگنده‌های رادارگریز J-20 بارگیری کرد. از نظر تئوری، J-20 ممکن است مخفیانه از کنار جنگنده های آمریکایی عبور کند و این موشک را پرتاب کندو ضربات مهلکی به نیروی هوایی آمریکا وارد کند.

تحلیلگران آمریکایی: B-21 به تنهایی حریف موشک‌های AWACS قاتل چین نمی‌شود!
PL-15

بنابراین، گفته می‌شود که برای مقابله B-21 با موشک‌های AWACS قلتل چین، این بمب‌افکن باید به موشک گازیلیون AIM-260 مجهز شود و F-35ها J-20ها را رهگیری کنند تا قبل از اینکه به اندازه کافی برای پرتاب نزدیک شوند، آن‌ها را هدف قرار دهند. خلبان F-35 می‌تواند از B-21 درخواست پرتاب کند و سپس کنترل موشک را به دست گرفته و آن را به سمت J-20 هدایت کند.

به غیر از این، هیچ دلیلی وجود ندارد که انتظار داشته باشیم یک نیروی هوایی بزرگ را تنها با یک بمب‌افکن متوقف کنیم. اگر به اندازه کافی بزرگ باشد به اندازه کافی مخفی نخواهد بود. اگر به اندازه کافی مخفی باشد، فضایی برای سوخت در اختیار نخواهد داشت و زمان کمی می‌تواند به فعلیت بپردازد.

منبع: theaviationgeekclub

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر