پیشنهاد سطح‌بندی مراکز درمانی برای خدمات‌دهی بهتر جمع‌آوری پسماند بیمارستانی

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران: پیشنهاد ما این است که بیمارستان‌ها تقسیم‌بندی شوند و بیمارستان‌های خیریه و یا مراکزی که قیمت تمام شده هزینه‌های درمانی آن‌ها پایین است، مشمول تخفیف و یا معافیت در جمع‌آوری پسماند بیمارستانی شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پرداخت هزینه برای تفکیک پسماند بیمارستانی و همکاری مراکز درمانی در این زمینه الزامی است، گفت: قطعاً عدم همکاری در این زمینه تخلف محسوب می‌شود و نهاد‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می‌توانند در این زمینه ورود کنند.

به گزارش برنا، احمد صادقی با بیان اینکه مشکل خاصی در جمع‌آوری پسماند بیمارستانی وجود ندارد، اظهار کرد: بر اساس آخرین گزارشی که به دست ما رسیده، با توجه به هزینه بالای دفن این زباله‌ها و ضرورت تفکیک با زباله‌های عادی، برخی بیمارستان‌ها این تفکیک را انجام نمی‌دهند و پسماند بیمارستانی بعضاً در کنار پسماند عادی جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر دفن پسماند بیمارستانی صورت بگیرد، یادآور شد: بیمارستان‌ها باید مکلف به پرداخت هزینه تفکیک پسماند بیمارستانی شوند و از پرداخت آن فرار نکنند.

رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که بیمارستان‌ها تقسیم‌بندی شوند و بیمارستان‌های خیریه و یا مراکزی که قیمت تمام شده هزینه‌های درمانی آنها پایین است، مشمول تخفیف و یا معافیت در جمع‌آوری پسماند بیمارستانی شوند.

به گزارش برنا، صادقی با تأکید بر اینکه پرداخت هزینه برای تفکیک پسماند بیمارستانی و همکاری مراکز درمانی در این زمینه الزامی است، خاطرنشان کرد: قطعاً عدم همکاری در این زمینه تخلف محسوب می‌شود و نهاد‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه می‌توانند در این زمینه ورود کنند، اما آنچه اهمیت دارد نظارت وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایران و تهران به عنوان مسئول این بخش بر تفکیک پسماند بیمارستانی است. 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر