مینو افتاده هنرمند پیشکسوت موسیقی ، درگذشت

زنده یاد مینو افتاده متولد ۱۴ اردیبشهت ۱۳۳۷ بود و از ۱۰ سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و انتخاب ساز تخصصی ویلن زیر نظر ژوژ مارتیروسیان تحصیلات موسیقی را آغاز کرد و از سال اول دبیرستان به بعد پیانو و تمبک را هم فراگرفت.

«مینو افتاده» هنرمند پیشکسوت موسیقی، مدرس و نوازنده سازهای کمانچه و ویولن دار فانی را وداع گفت.
 
به گزارش خانه موسیقی ایران، مینو افتاده هنرمند پیشکسوت موسیقی، مدرس و نوازنده سازهای کمانچه و ویولن امروز پنجشنبه 17 خرداد پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.
 
زنده یاد افتاده متولد 14 اردیبشهت 1337 بود و از 10 سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و انتخاب ساز تخصصی ویلن زیر نظر ژوژ مارتیروسیان تحصیلات موسیقی را آغاز کرد و از سال اول دبیرستان به بعد پیانو و تمبک را هم فراگرفت.
 
وی بعد از پایان دوره هنرستان وارد دانشکده هنرهای زیبایی دانشگاه تهران شد و به ادامه تحصیل پرداخت و از 16 سالگی در اکستر فرهنگ و هنر و ارکستر بانوان و گروه تمبک آن وزارتخانه زیر نظر محمد اسماعیل شرکت کرد و اجراهای بسیاری در اکثر شهرهای ایران داشت و در آن زمان در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی (صدا و سیما) نیز شروع به تدریس ویولن و کمانچه کرد و این همکاری تا زمان پایان کار مرکز ادامه داشت.
 
این هنرمند فقید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در چندین گروه و آثار صوتی فعالیت داشت و کنسرت‌هایی در داخل و خارج از کشور برگزار کرد و اخیرا بیشتر به کار تدریس در دانشکده پودمانی موسیقی و بنیاد رودکی و کلاس‌های معتبر آزاد مشغول فعالیت بود.
 
پیکر زنده یاد «مینو افتاده» امروز جمعه 18 خرداد ساعت 10 صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) تشییع شد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان