گانتز احتمالاً شنبه در یک نشست خبرى استعفای خود را اعلام خواهد کرد

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که هیچ مذاکره یا تلاشی از سوی احزاب ائتلاف برای حل اختلافات با بنی گانتز انجام نشده تا اطمینان حاصل شود که او پس از ضرب الاجل ۸ ژوئن در ائتلاف باقی خواهد ماند.

العربیه: بنی گانتز، وزیر شورای جنگ اسرائیل اعلام کرد که فردا شنبه در یک نشست خبرى شرکت خواهد کرد. انتظار می‌رود استعفای خود را از دولت نتانیاهو اعلام کند.
 
نشریه «تایمز» اسرائیل گزارش داد که دفتر بنی گانتز اعلام کرد که او در ساعت 8:40 شامگاه شنبه بیانیه‌ای صادر خواهد کرد.
 
این روزنامه اسرائیلی توضیح داد که استعفای مورد انتظار وزیر شورای جنگ به معنای تعهد او به ضرب‌الاجل ماه گذشته برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است که در آن از او خواسته بود به چشم انداز مورد توافق برای درگیری در غزه پایبند باشد.
 
این طرح شامل تعیین مرحله پس از شکست حماس است مبنی بر اینکه چه کسی بر نوار غزه در مرحله پساجنگ حکومت خواهد کرد.
 
در همین راستا، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که هیچ مذاکره یا تلاشی از سوی احزاب ائتلاف برای حل اختلافات با بنی گانتز انجام نشده تا اطمینان حاصل شود که او پس از ضرب الاجل 8 ژوئن در ائتلاف باقی خواهد ماند.
 
این روزنامه در ادامه نوشت که دولت نتانیاهو خواسته‌های این وزیر اسرائیلی را نپذیرفت و حتی در مورد آن گفتگوی جدی انجام نداد.

انتصاب جدید برای دولت

بنی گانتز اخیراً درخواست‌های زیادی از خانواده‌های گروگان‌ها دریافت کرد که از او خواسته‌اند استعفا ندهد و برای مدت طولانی‌تری در دولت بماند تا حداقل توافقی با حماس حاصل شود که منجر به آزادی گروگان‌های دربند شود.
 
در همین راستا، دفتر نتانیاهو یکشنبه آینده را به عنوان تاریخ مذاکرات گسترده وزیران درباره غزه، یعنی یک روز پس از پایان مهلت بنی گانتز تعیین کرد.
 
بر اساس گزارش خبرنگار «العربیه»، نشست وزیران که قرار بود روز جمعه برگزار شود، بدون توضیح دلایل لغو شد.
 
شایان ذکر است که بنی گانتز و گادی آیزنکوت، اعضای شورای جنگ اسرائیل حدود 3 هفته پیش تهدید به خروج از این شورا کردند و به نتانیاهو تا 8 ژوئن مهلت دادند تا طرح‌های روز بعد از جنگ غزه را تصویب کند. این وزرا با نخست وزیر اسرائیل در مورد کنترل نوار غزه پس از پایان جنگ اختلاف نظر دارند.
 
بنی گانتز در سخنرانی خود در آن زمان همچنین خواستار تدوین یک برنامه سازماندهی شده برای دستیابی به شش هدف شد. این اهداف شامل بازگشت گروگان‌ها، شکست حماس، خلع سلاح گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، شناسایی جایگزینی برای اداره این باریکه، و بازگشت ساکنان شمال اسرائیل به منازل خود تا 1 سپتامبر و همچنین تصویب طرح خدمت سربازی در اسرائیل بود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان