رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا صاف از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و دوشنبه کمی ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال رگبار باران با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۸ درجه ...

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از  وقوع رگبار و رعدوبرق در نقاط مختلف کشور همچنین ورود گرد و خاک به ایران از مرزهای غربی طی دوشنبه(21 خرداد) خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: طی پنج روز آینده در شمال غرب کشور گذر متناوب امواج کم‌دامنه تراز میانی جو پیش بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جوی پایدار و آرام مستقر خواهد بود.

وی اضافه کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه (19 و 20 خرداد) در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی و جنوب قزوین همچنین در جنوب شرق کرمان، نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: دوشنبه (21 خرداد) در شمال غرب و پاره‌ای از نقاط غرب کشور و در استان‌های گیلان و قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد. در این روز شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشور عراق مهیا خواهد بود و نفوذ گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور انتظار می‌رود.

وی اضافه کرد: سه شنبه (22 خرداد) علاوه بر شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات غرب اصفهان و چهارمحال و بختیاری همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران و در سواحل غربی دریای خزر نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

ضیاییان ادامه داد: چهارشنبه (23 خرداد) تنها در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، گاهی رگبار و رعدوبرق، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می شود. 

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (20 خرداد) صاف از بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 36 درجه سانتیگراد و دوشنبه (21 خرداد) کمل ابری، از بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک و احتمال رگبار باران با حداقل دمای 26 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه 10 و 8 درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه 47 دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان