نیکی هیلی: قبول آتش بس یعنی شکست اسرائیل از حماس

نیکی هیلی: قبول آتش بس از سوی اسرائیل یعنی قبول شکست از حماس. اسرائیل باید کار غزه را یکسره کند.

"نیکی هیلی" سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه، در مقاله ای که روز جمعه منتشر کرد، موضعی صریح علیه آتش بس در جنگ غزه گرفت و بر ضرورت تداوم حملات اسرائیل به باریکه غزه تاکید کرد.

به گزارش عصرایران، این سیاستمدار تندرو "اونجلیست" آمریکا در مقاله ای که در روزنامه محافظه کار "نیویورک پست" منتشر کرده، از بایدن و دیگر دولتمردان اروپایی که برای ایجاد آتش بس در غزه تلاش می کنند، انتقاد کرده و همسو با سیاستمداران تندرو دست راستی اسرائیل، بر ضرورت تداوم حملات به غزه تا زمان شکست کامل حماس و "تمام کردن کار غزه" تاکید کرده است.

او نوشت: "بایدن و دیگر دولتمردان غربی ظاهرا فراموش کرده اند که چه چیزی در هفتم اکتبر رخ داده است."

این فرماندار سابق کارولینای جنوبی، اخیرا از اسرائیل دیدار کرده؛ سفری که پس از نوشتن " کارشان را تمام کنید" بر روی گلوله های توپخانه اسرائیل، انتقادهایی را به دنبال داشته است.

نیکی هیلی: قبول آتش بس یعنی شکست اسرائیل از حماس

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در این مقاله جزئیات سفر اخیر خود به اسرائیل را توضیح داد و نوشت که مهم است که اسرائیل به حملات متقابل خود علیه حماس ادامه دهد.

او نوشت: "این بسیار مهم است که اسرائیل کار در غزه را تمام کند، حماس را شکست دهد و همه گروگان ها را به خانه‌های خود بازگرداند."

او از بایدن و اعضای کنگره که تلاش می‌کنند سلاح‌های آمریکایی را از اسرائیل دریغ کنند و آنچه را که این کشور برای امنیت در برابر ایران نیاز دارد، انجام نمی‌دهند، انتقاد کرد.

هیلی نوشت: بدتر از همه، آنها خواستار آتش بس هستند. آتش بس همان شکست است."

او ادامه داد: " آتش بس به تروریست‌ها زمان و منابع می‌دهد تا ماموریت خود را که نابودی کامل اسرائیل است، تکمیل کنند."

هیلی همچنین دادگاه بین‌المللی کیفری و دادگاه بین‌المللی دادگستری را که از اسرائیل می‌خواهند تا جنگ را متوقف کند، به شدت مورد انتقاد قرار داد.

او نوشت:" هر کشور یا نهادی که به اسرائیل حمله کند، دشمنان آمریکا را جسور می کند. تنبیه آنها کلید محافظت از خودمان است."

وزارت بهداشت غزه گزارش می دهد که از زمان آغاز حملات اسرائیل به این باریکه و در 8 ماه گذشته بیش از 36 هزار فلسطینی که غالب آنها از میان زنان و کودکان بوده اند، کشته شده اند.

در حالی که ارتش اسرائیل حملات خود را به سمت شهر رفح در جنوب غزه متمرکز کرده - جایی که صدها هزار فلسطینی در آن پناه گرفته اند- انتقادهای بین المللی برای توقف حملات اسرائیل افزایش یافته است.

 ارتش اسرائیل مدعی است که آخرین پایگاه حماس در رفح است؛ با این حال بسیاری از ناظران به این ادعای اسرائیل با تردید می نگرند و معتقدند اسرائیل پیشتر نیز مدعی بود مناطق شمالی و مرکزی غزه را از وجود حماس پاکسازی کرده در حالی که طی همین روزهای اخیر حملات مهلکی از سوی شبه نظامیان حماس در همین مناطق دریافت کرده که منجر به هلاکت و زخمی شدن دهها نظامی اسرائیل شده است.

علاوه بر اینها از مناطق شمالی و مرکزی باریکه غزه همچنان راکت هایی به سمت شهرهای اسرائیل شلیک می شود و این نشان دهنده این واقعیت است که اسرائیل حتی نتوانسته قدرت موشکی حماس و از آن مهم تر امکان پرتاب موشک از مناطق شمالی و مرکزی غزه را از بین ببرد.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان