کلمبیا فروش زغال‌سنگ به اسرائیل را متوقف می‌کند

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد کشورش تا پایان جنگ غزه صادرات زغال‌سنگ خود به اسرائیل را قطع خواهد کرد.

رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد این کشور به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تا زمانی که این جنگ به پایان نرسیده، صادرات زغال‌سنگ به اراضی اشغالی را قطع خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، «گوستاوو پترو» رئیس‌جمهور کلمبیا اعلام کرد کشورش تا پایان جنگ غزه صادرات زغال‌سنگ خود به رژیم صهیونیستی را قطع خواهد کرد.

پترو در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «ما صادرات زغال‌سنگ به اسرائیل را متوقف خواهیم کرد، تا زمانی که این نسل‌کشی پایان یابد.»

رئیس‌جمهور کلمبیا در ماه میلادی گذشته نیز اعلام کرده بود که این کشور به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، روابط خود را با این رژیم قطع خواهد کرد. پترو به‌شدت از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و درخواست داده تا کلمبیا به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی بپیوندد.

اواخر فوریه گذشته نیز کلمبیا تمامی خریدهای تسلیحاتی خود از رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد و گفت تمامی کشورهای جهان باید نتانیاهو را تحریم کنند.

پترو این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که در هفته گذشته وزارت تجارت کلمبیا خواستار توقف صادرات زغال‌سنگ به اراضی اشغالی شده و هدف این اقدام را کمک به توقف‌کردن جنگ اعلام کرده بود.

کلمبیا که پنجمین تولیدکننده بزرگ زغال‌سنگ در جهان و تأمین‌کننده اصلی زغال‌سنگ رژیم صهیونیستی است، در سال میلادی گذشته سه میلیون تُن زغال‌سنگ به اراضی اشغالی صادر کرد، اما در سال میلادی جاری این کشور هم تصمیم گرفته به فهرست کشورهایی بپیوندد که در پاسخ به جنایات صهیونیست‌ها در غزه، این رژیم را به انزوای بین‌المللی کشانده‌اند.

رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین جنایت خود، امروز (شنبه) اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه را بمباران کرد که به شهادت دست‌کم 210 نفر و مجروح شدن 400 نفر دیگر منجر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان