انفجار خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی مرکز فرهنگی ایران در شرق سوریه / دو شبه نظامی کشته شدند

خبرنگار شبکه المیادین وابسته به حزب‌الله لبنان نیز این خبر را تایید کرده و گفته این انفجار در «محله القصور» صورت گرفته است. دو نفری که در این انفجار کشته شده‌اند عضو گروه شبه‌نظامی ارتش شیرهای شرق بوده‌اند./عکس: نمایی از شهر دیرالزور در شرق سوریه

گزارش‌ها حاکی از آن است که انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر دیرالزور در شرق سوریه باعث کشته شدن دو نفر از شبه نظامیان طرفدار ایران شده است.
 
به گزارش بی بی سی؛ گروه دیده بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، گفته این خودرو در نزدیکی یک مرکز فرهنگی ایران منفجر شده است.
 
هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمب‌گذاری را برعهده نگرفته است.
دیرالزور
دیرالزور
 
خبرنگار شبکه المیادین وابسته به حزب‌الله لبنان نیز این خبر را تایید کرده و گفته این انفجار در «محله القصور» صورت گرفته است.
 
المیادین می‌گوید بر اثر این انفجار 2 نفر هم زخمی شده‌اند.
 
براساس گزارش‌ها دو نفری که در این انفجار کشته شده‌اند عضو گروه شبه‌نظامی ارتش شیرهای شرق بوده‌اند.
 
نقشه سوریه
 
شبه‌نظامیان ارتش شیرهای شرق پیش از این یک گروه شورشی سابق بودند، که در حال حاضر به نیروهای دولتی سوریه وابسته می‌باشند.
 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است براساس گزارش منابعش در محل انفجار «نیروهای دولتی و گروه‌های مورد حمایت ایران یک حلقه امنیتی در اطراف محل انفجار» ایجاد کرده‌اند.
 
با وجود تایید کشته شدن 2 نفر در این انفجار پایگاه خبری اپوزیسیون سوریه عناب بلدی تعداد کشته‌شدگان را 4 شبه‌نظامی و تعدادی غیرنظامی زخمی اعلام کرده است.
 
رادیو فرانسه می‌گوید «شمار نیروهای وابسته به جمهوری اسلامی ایران در دیرالزور به چند هزار نفر می‌رسد».
 
مرکز فرهنگی اصلی ایران در سال 2018 در مرکز استان دیرالزور تأسیس شد. ایران سپس شعبه‌های محلی این مرکز در مناطق غرب فرات ایجاد کرد که پس از بازپس‌گیری این مناطق از داعش در سال 2017 تحت تسلط دولت سوریه است.
 
بر اساس گزارش‌ها، ایران در مراکزی فرهنگی که در سوریه تاسیس کرده است خدمات متنوع آموزشی و بهداشتی رایگان ارایه می‌کند و خلایی را در ارایه خدمات دولتی پر می‌کند که بیش از یک دهه جنگ داخلی به جای گذاشته است.
 
در حال حاضر کنترل استان نفت خیز دیرالزور که هم مرز با کشور عراق است، بین نیروهای کرد در شرق و نیروهای دولتی سوریه تحت حمایت ایران در غرب تقسیم شده است.
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان