سعید اسماعیلی در دو ثانیه کشتی برده را باخت! (+فیلم)

سعید اسماعیلی، کشتی‌گیر وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، در یک اتفاق عجیب و ناامیدکننده، در نیمه‌نهایی تورنمنت مجارستان که برای او و محمدرضا گرایی جنبه انتخابی المپیک دارد، کشتی برده را در دو ثانیه پایانی باخت و به رده‌بندی مسابقات سقوط کرد.

 سعید اسماعیلی کشتی برده مقابل قهرمان 60 کیلوگرم المپیک توکیو و قهرمان وزن 67 کیلوگرم سال 2023 جهان را به شکلی عجیب با باخت پشت سر گذاشت و به رده‌بندی رسید.

به گزارش تسنیم، سعید اسماعیلی در نیمه‌نهایی وزن 67 کیلوگرم تورنمنت مجارستان که برای او و محمدرضا گرایی جنبه انتخابی المپیک دارد، مقابل اورتا سانچز کوبایی قرار گرفت.

سانچز سال گذشته در مسابقات جهانی 2023 مدال طلای 67 کیلوگرم را از آن خود کرد، در حالی که در المپیک 2020 پاریس نیز قهرمان وزن 60 کیلوگرم شده بود. سانچز در وقت اول 6 امتیاز مقابل اسماعیلی از دست داد.

در وقت دوم اما اسماعیلی اسیر فیتوی سانچز کوبایی شد و 4 امتیاز از دست داد. درخواست اشتباه چلنج از سوی کادرفنی تیم ملی، یک امتیاز دیگر به حساب اورتا سانچز اضافه کرد و در ادامه اسماعیلی با خروج پای حریف از تشک، نتیجه را 7-5 به سود خود کرد اما اورتا سانچز تلاش زیادی برای جبران امتیاز داشت.

اسماعیلی  که خود را برنده کشتی می‌دانست، مبارزه را رها کرد و در دو ثانیه پایانی اسیر هوشیاری اورتا سانچز شد و امتیاز از دست داد تا کشتی برده را 9-7 با باخت عوض کند.

در حالی که محمدرضا گرایی در نیمه‌نهایی مغلوب حریف شده بود، حالا اسماعیلی هم مثل او راهی دیدار رده‌بندی شده است.

شرایط انتخابی وزن 6٧ کیلوگرم: (محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی)

١. هر کشتی‌گیری که مدال طلا کسب کند، ملی‌پوش این وزن خواهد بود.

٢. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن خواهد شد درحالت عکس، برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند.

3. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

4. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از 30 دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

5. در صورتی که اسماعیلی مدال کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان