معاون اجرایی ریاست جمهوری: ۵ مدیر ناکارآمد در مازندران جابه جا شدند/ تغییر ۵ مدیر دیگر

معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر احراز و قطعی شود که تخلف و کوتاهی از سوی یک مدیر صورت گرفته و این جمع‌بندی هم انجام شود که مدیر باید جابجا شود هیچ ملاحظه‌ای نداریم و این جابجایی انجام می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در پایان آخرین سفر استانی دولت به مازندران قرار شد 10 مدیر استانی جابجا شوند که صبح امروز 5 مدیر تغییر کرد و 5 نفر باقی مانده نیز در حال جابجایی هستند.

به گزارش ایرنا، «محسن منصوری» معاون اجرائی رئیس جمهور در پایان بازدید از مرکز مقابله با فساد نهاد ریاست‌جمهوری (2777) در جمع خبرنگاران یکی از سرفصل های شهید رئیسی را مبارزه با فساد برشمرد و گفت: ایشان در دستگاه‌های مختلف، محکم ایستاد و رسیدگی جدی به فساد انجام شد.

وی در ادامه در زمینه بانکی، متمرکز کردن حساب‌های دستگاه‌های مختلف در خزانه را از اتفاقات مهم دانست و بیان کرد: بسیاری از مسیرهای فرار مالیاتی با دستور آیت الله رئیسی، بسته و به نفع مردم در این حوزه جمع‌بندی شد. سامانه‌های مختلفی در حوزه‌های بازار، انبارداری و حمل‌ونقل و نظایر آن اجرایی شد که شفافیت را بیشتر کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهوری یادآور شد: اصرار بر حذف فرآیندهای دست‌وپاگیر و ایجاد شفافیت در گمرک کمک کرد که مبارزه با فساد با اثرگذاری بالا در این بخش پیگیری شود و پیش رود. در فرآیند اخذ مجوزها اتفاقات بعضاً ناخوشایندی در دستگاه‌ها رخ می‌داد اما با تدبیر آیت الله رئیسی سامانه جامع مجوزها ایجاد و عملیاتی شد که برای مردم رضایت بزرگی به همراه داشت.

منصوری یادآور شد: یکی از اموری که شهید رئیسی معتقد بود باید با جدیت دنبال شود این بود که مردم باید به مسئولان برای ارائه گزارش‌های مختلف دسترسی مستقیم داشته باشند که ذیل ریاست جمهوری مرکز مبارزه با مفاسد از سوی آیت الله رئیسی ایجاد شد.

وی تاکید کرد: ما دستگاه‌های مختلفی داریم که در زمینه مبارزه با فساد فعالیت می‌کنند و راه‌های ارتباطی هم با مردم دارند اما اگر جایی مردم احساس کردند حتی از این مجموعه‌ها هم حاجت‌روا نیستند چه باید کرد که با تدبیر شهید رئیسی مرکز مبارزه با مفاسد ذیل نهاد ریاست‌جمهوری و مدیریت شخص آیت الله رئیسی ایجاد و سامانه 2777 فعال شد تا مردم در زمینه مبارزه با فساد در سراسر کشور هر جا احساس کردند لازم است مبارزه با مفاسد در بالاترین سطح ممکن پیگیری شود، اطلاع‌رسانی کنند تا این مجموعه که از زبده‌ترین و تخصصی‌ترین نیروها هستند این امور را پیگیری کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در این مدت که این مرکز فعال شده و طولانی هم نیست، بیش از هزار پرونده موثر و قابل‌توجه در این مرکز تشکیل شده که بیش از 500 مورد آن به نتیجه رسیده است. مردم بازخورد مثبت اثرگذاری گزارش‌های خود را از سوی این مجموعه می‌دیدیم.

وی ادامه داد: مبارزه با مفاسد از شعارهای اصلی شهید رئیسی بود و این مرکز و دولت هم کار خود را با قدرت در این مسیر دنبال می‌کنند. این مرکز تمرکز اصلی خود را با اخذ و پرداخت رشوه در دستگاه‌های مختلف گذاشته است که هر گزارشی رسیده شود را پیگیری کند.

منصوری همچنین در پاسخ به پرسشی درباره موضوع گشت ارشاد مدیران، اظهار کرد: گشت ارشاد مدیران با جدیت دنبال می‌شود و شهید رئیسی هم به این امر تاکید داشتند. هر گزارشی برسد پیگیری می‌شود. ما از مسیرهای مختلف این هدف را دنبال می‌کنیم. 4 تا 5 دستگاه نظارتی و اطلاعاتی داریم که این گزارش‌ها را جمع‌آوری و جمع‌بندی می‌کنند. به علاوه نیروهای معتمد و متدین در استان‌ها هستند که از عملکرد دستگاه‌ها تحلیل می‌دهند و ‌بازرسی ریاست جمهوری هم این موارد را بررسی می‌کند.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا در زمینه گشت ارشاد مدیران گفت: هر مدیری که مسیر دولت را با جدیت پیگیری می‌کند باید از او تقدیر کرد اما اگر به هر دلیلی نقصی وجود دارد و باید تجدیدنظر شود هیچ ملاحظه‌ای وجود ندارد. در استان‌هایی از جمله خوزستان و بوشهر تعدادی از مدیران جابجا شدند در مازندران نیز تقریباً 10 مدیر قرار بود جابجا شود امروز اعلام کردند 5 مدیر جابجا شده اند و 5 مدیر دیگر هم در حال جابجایی هستند.

معاون اجرایی رئیس جمهوری تاکید کرد: اگر احراز و قطعی شود که تخلف و کوتاهی از سوی یک مدیر صورت گرفته و این جمع‌بندی هم انجام شود که مدیر باید جابجا شود هیچ ملاحظه‌ای نداریم و این جابجایی انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان