چرا عربستان از عینک مجازی در حج استفاده می‌کند؟

اداره کل حمل و نقل عربستان نسخه پیشرفته‌ای از عینک مجازی را برای حج پیش‌رو مورد استفاده قرار می‌دهد.

خبرگزاری عربستان سعودی اعلام کرد بر اساس موفقیت آزمایشی سال گذشته، اداره کل حمل و نقل (TGA) این کشور ، نسخه پیشرفته‌ای از عینک مجازی را برای موسم حج استفاده خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این عینک‌ها از نسل جدید فناوری واقعیت افزوده (AR) استفاده می‌کنند تا از خدمات حمل و نقل کارآمد و با کیفیت برای زائران اطمینان حاصل کنند.

عینک مجازی به بازرسان میدانی اجازه می‌دهد تا بررسی‌های سریع و جامع انجام دهند و تنها در عرض 6 ثانیه، بازرسان می‌توانند قانونی بودن خودرو، انطباق راننده، بازرسی اسناد و هرگونه تخلف را به مرکز داده و کنترل گزارش کنند.

عربستان اعلام کرده است استفاده از این عینک‌ها به معنای کاهش قابل توجه 600 درصد در زمان بازرسی خودرو است که در نهایت نرخ رعایت و کیفیت کلی خدمات حمل و نقل برای زائران را افزایش می‌دهد.

با ساده‌سازی بازرسی‌ها و افزایش کارایی، عینک‌های مجازی به یک تجربه زیارتی روان‌تر کمک می‌کنند. این امر به زائران این امکان را می‌دهد که با آسودگی خاطر بر وظایف دینی خود تمرکز کنند.

«صالح الجاسر» ، وزیر حمل و نقل عربستان سعودی پیش از این نیز از رقابت بین بسیاری از شرکت‌های تخصصی در بخش حمل و نقل برای ارائه بهترین وسیله در سال‌های آینده خبر داده بود که گونه‌های بسیار پیشرفته برنامه حمل و نقل، از جمله تاکسی‌های هوایی را شامل می‌شود و عربستان در حال آماده‌سازی فناوری‌ها و وسایل حمل و نقلِ انعطاف‌پذیرتر و سریع‌تر در موسم حج امسال برای تسهیل سفر زائران است.

موسم حج 2024 از غروب جمعه 14 ژوئن (25 خرداد) آغاز می‌شود و در عصر روز چهارشنبه 19 ژوئن (30 خرداد) به پایان می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان