هفدهمین هشدار نارنجی در آذربایجان شرقی؛ سیل و طغیان رودخانه‌ها در راه است

اداره کل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی نسبت به احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در این استان هشدار داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 17 هشدار نارنجی برای استان آذربایجان شرقی صادر شده است، اما با توجه به اینکه لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها در استان انجام شده، تاکنون فعالیت سامانه‌های بارشی مشکل خاصی در سطح استان ایجاد نکردند.

به گزارش صدا و سیما، مجید فرشی گفت: سازمان هواشناسی برای نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال و شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران و البرز هشدار سطح نارنجی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها صادر کرده است.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی که امروز وارد استان آذربایجان شرقی شده تا فردا ادامه خواهد داشت، افزود: براساس پیش بینی ها، بارش باران به صورت رگباری، تگرگ و وزش باد شدید خواهد بود و بیشتر نیمه شمالی و شرقی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به اینکه در دو سال اخیر اقدامات مناسبی در راستای مقابله با ساخت و ساز‌های غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها داشتیم، لایروبی در سطح مسیل‌های استان انجام شده و به احتمال زیاد مشکل خاصی در بارندگی‌های اخیر نخواهیم داشت.

فرشی با اشاره به اینکه امیدواریم طی امروز و فردا شاهد بارش‌های مناسبی در سطح استان باشیم، افزود: به تمامی دستگاه‌های امدادی، نظارتی و زیر مجموعه استانداری، فرمانداری ها، بخشداری ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغیه صادر شده تا وضعیت را رصد کنند و در صورت بروز هرگونه سانحه یا حادثه سریعا به محل اعزام و نسبت به رفع چالش اقدام کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان