هشدار نارنجی هواشناسی برای اردبیل! سیل، صاعقه و تگرگ در راه است

اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل نسبت به بارش‌های بهاری همراه با رعد و برق، سیلابی شدن رودخانه‌ها و احتمال صاعقه و تگرگ در این استان هشدار داد.

 مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش‌های بهاری همراه با رعد و برق و جاری شدن سیل در استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، از امروز تا آخر هفته بارش همراه با رعد و برق و سیلابی شدن رودخانه‌ها دور از انتظار نخواهد بود که باید هموطنان مراقبت بیشتری را در این ایام داشته باشند.

وی تصریح کرد: استان اردبیل جز 6 استان با هشدار سطح نارنجی و بارندگی‌های بهاری معرفی شده که به همین خاطر اعضای ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های مختلف در آماده‌باش کامل هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: فرمانداران، بخشداران و سایر مدیران در شهرستان‌ها برای جلوگیری از مخاطرات احتمالی بارش‌های بهاری با تمام تجهیزات و امکانات در حال آماده‌باش هستند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه امدادرسانی را شاهد باشیم.

خدمتی، به پیش‌بینی بارش‌ها در مناطق مختلف استان اشاره کرد و افزود: بیشترین بارندگی در گرمی، انگوت، مشگین‌شهر و اردبیل پیش‌بینی شده و توصیه ما به هموطنان این است که از سفرهای غیرضرور به این استان جلوگیری کرده و از اتراق در مسیرهای رودخانه‌ها و مسیل‌ها جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: به کشاورزان، باغداران و سایر فعالان این بخش توصیه شده تا از فعالیت‌ها در این بخش جلوگیری کرده و نسبت به فعال نگه داشتن سامانه تگرگ‌زدایی به ویژه در باغات مشگین‌شهر اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل اضافه کرد: در مسیرهای کوهستانی ترددها با خطر ریزش سنگ‌ریزه‌ها همراه بوده که انتظار می‌رود هموطنان از تردد در مسیرهای کوهستانی و لغزنده پرهیز کرده و از صعود به دامنه سبلان جلوگیری شود.

خدمتی به عشایر منطقه توصیه کرد تا از کوچ بهاره به صورت مقطعی به ییلاقات سبلان جلوگیری کرده و فرصت بدهند تا پایداری هوا در منطقه اتفاق افتاده، سپس کوچ خود را ادامه دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل بیان کرد: بر اساس اعلام هواشناسی بارش‌ها همراه با رعد و برق، تگرگ و اصابت صاعقه خواهد بود و انتظار می‌رود اوج فعالیت این سامانه عصر روز سه‌شنبه و چهارشنبه باشد که در این زمینه هشدارهای لازم هواشناسی نیز صادر شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان