ستاره‌های نوظهور یورو ۲۰۲۴: درخشش پدیده‌های جوان در قلب اروپا

در حالی که نگاه‌ها به سمت ستارگان شناخته‌شده فوتبال اروپا در یورو ۲۰۲۴ جلب شده، وبسایت گل به معرفی پدیده‌های جوانی می‌پردازد که در این دوره از رقابت‌ها خود را نشان خواهند داد.

وبسایت گل در گزارشی به معرفی و بررسی برخی از ستاره‌های جوان و نوظهور فوتبال در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا پرداخته است.

به گزارش فارس، کمتر از یک هفته دیگر رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در سال 2024 به میزبانی آلمان آغاز خواهد شد.

 علیرغم این که تمام جهان در انتظار درخشش ستارگان فوتبال اروپا در لباس تیم‌های ملی خود هستند، در این گزارش به حضور پدیده‌های نوظهور فوتبال اروپا خواهیم پرداخت. جوانانی که موفق شدند در فصلی که پشت سر گذاشتیم با درخشش در رده باشگاهی جایگاهی در تیم‌های ملی برای خود پیدا کنند.

آدام وارتون

شاید با وجود زرق و برق ستارگان جوان فوتبال اروپا و در میان استعدادهای بی‌شمار فوتبال انگلستان، حضور آدام وارتون، بازیکن میانی تیم کریستال پالاس، در ترکیب 26 نفره‌ تیم ملی فرتبال انگلیس به دور از انتظار باشد. اما کسانی که فوتبال لیگ برتر را در فصل گذشته با دقت دنبال کرده باشند، می‌دانند که این بازیکن با عملکرد قابل قبولی که تحت نظر اولیور گلاسنر داشته حالا توانسته در کنار دیگر ستارگان جوان همچون جود بلینگهام و کوبی ماینو که در باشگاه‌های بزرگ فوتبال اروپا بازی می‌کنند، به تیم ملی انگلیس دعوت شود که تحت هدایت گرت ساوتگیت از مدعیان اصلی قهرمانی به شمار می‌رود.

یوسف فوفانا

در میان نام‌هایی که در لیست تیم ملی فرانسه به چشم می‌خورد، یوسف فوفانا، بازیکن خط میانی تیم موناکو هم در یورو حضور خواهد داشت. بازیکنی که با ذهنیتی تدافعی در زمین به کار گرفته می‌شود و عملکرد او در لیگ فرانسه حال دیدیه دشان را متقاعد کرده تا او را همراه کاروان تیم ملی فوتبال فرانسه در رقابت‌های یورو فرا بخواند. باید دید که آیا این رقابت‌ها می‌تواند برای فوفانا 25 ساله فرصتی باشد تا او خود را در فصل آینده برای ماجراجویی بزرگتری آماده کند؟

ماکسیمیلین بِیِر

با 16 گل زده در رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا، این جوان 21 ساله حالا شانس حضور در ترکیب تیم ملی میزبان مسابقات را دارد تا در سرزمین مادری خود به مصاف رقبا برود. اگرچه آلمان پس از ناکامی در دوره قبلی جام ملت‌ها و پس از آن جام جهانی قطر، حالا با تغییراتی در اردو خود پا به این مسابقات خواهد گذاشت، اما بیر در کنار خود نام‌هایی چون لروی سانه، جمال موسیالا و کای هاورتز را میبیند.

ریکاردو کالافیوری

بازیکنی که از آکادمی باشگاه رم وارد فوتبال اروپا شد و یکی از ارکان اصلی موفقیت بولونیا تحت هدایت تیاگو موتا در فصلی که گذشت بوده. مدافع میانی تیمی که در فصل اخیر سری آ دست به کاری بزرگ زد و برای فصل آینده موفق به کسب سهمیه رقابت‌های لیگ قهرمانان شد. حالا نام کالافیوری در لیست لاجوردی‌پوشان به چشم میخورد تا این بازیکن جوان در 22 سالگی فرصت حضور در خط دفاعی تیم ملی ایتالیا را داشته باشد که در سالها و دهه‌های گذشته شاهد حضور بازیکانان صاحب نامی در این پست بودیم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان