نبرد یوزها و گرگ‌ها برای صدرنشینی؛ ایران به دنبال دبل تاریخی در آزادی

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، فردا شب در ورزشگاه آزادی به مصاف ازبکستان می‌رود.

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026 در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین دیدار مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2026، فردا شب از ساعت 20:30 دقیقه در ورزشگاه آزادی مقابل تیم ملی ازبکستان قرار می‌گیرد.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال ایران به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان در صدر گروه E این رقابت‌ها قرار دارد و صعودش به مرحله بعدی قطعی شده است. برنده این دیدار می‌تواند به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شود.

صعود تاریخی به رتبه هجدهم فیفا

تیم ملی فوتبال ایران با برتری مقابل ازبکستان می‌تواند تا قبل از شروع رقابت‌های جام ملت‌های اروپا برای اولین‌بار در رتبه هجدهم رنکینگ فیفا قرار بگیرد. بهترین جایگاه ایران در رنکینگ فیفا به سال 2006 برمی‌گردد جایی که ایران موفق شد در رتبه نوزدهم قرار بگیرد.

نبرد یوزها و گرگ‌ها برای صدرنشینی؛ ایران به دنبال دبل تاریخی در آزادی

قلعه‌نویی به دنبال دبل کاتانچ

البته این دیدار برای سرمربی‌های دو تیم نیز از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است جایی که سومین تقابل امیر قلعه‌نویی و سرکو کاتانچ رقم می‌خورد. قلعه‌نویی دست بالاتر را نسبت به سرمربی 60 ساله ازبکستان دارد. قلعه‌نویی موفق شد در اولین تقابل با کاتانچ در فینال تورنمنت کافا با تک گل سردار آزمون تیم ملی ازبکستان را در تاشکند مغلوب کند و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

نبرد یوزها و گرگ‌ها برای صدرنشینی؛ ایران به دنبال دبل تاریخی در آزادی

دومین تقابل این 2 سرمربی نیز به دیدار رفت 2 تیم برمی‌گردد جایی که تیم ملی ایران موفق شد با گل‌های رامین رضاییان و مهدی طارمی نیمه اول را با برتری 2 بر صفر به رختکن بازگردد اما نیمه دوم کاملا متفاوت رقم خورد و ازبکستان با گل‌های ایگور سرگیف و اوستون اورونوف به بازی برگشت و این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

قلعه‌نویی برای اولین‌بار در ورزشگاه آزادی مقابل کاتانچ قرار می‌گیرد و قطعا در حضور هواداران پرشور ایرانی در آزادی شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در این بازی به دنبال دومین برتری و دبل مقابل سرکو کاتانچ است.

نبرد یوزها و گرگ‌ها برای صدرنشینی؛ ایران به دنبال دبل تاریخی در آزادی

آمار تقابل‌ها؛ همه چیز به نفع یوزها

ایران و ازبکستان در مجموع 13 بار با هم روبرو شده‌اند که حاصل آن 10 برد، 2 مساوی و یک شکست برای تیم کشورمان بوده است.

تنها شکست تیم ایران برابر ازبک‌‎ها در آبان‌ماه رقم خورده است. 24 آبان 1391 تیم کشورمان در رقابت‌های دور برگشت مرحله گروهی انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل با یک گل مقابل ازبکستان شکست خورد تا اولین و تنها باخت ایران برابر این تیم ثبت شود.

در دیدار رفت تیم ملی ایران موفق شد با گل‌های رامین رضاییان و مهدی طارمی نیمه اول را با برتری 2 بر صفر به رختکن بازگردد اما نیمه دوم کاملا متفاوت رقم خورد و ازبکستان با گل‌های ایگور سرگیف و اوستون اورونوف به بازی برگشت و این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان رسید. حالا دو تیم در حالی برای چهاردهمین بار فردا دوباره با هم روبرو می‌شوند و باید دید در این بازی چه نتیجه‌ای رقم می‌خورد.

نبرد یوزها و گرگ‌ها برای صدرنشینی؛ ایران به دنبال دبل تاریخی در آزادی

هر دو تیم در جام ملت‌ها مقابل تیم ملی قطر از دور رقابت‌ها حذف شدند، ازبک‌ها در مرحله یک چهارم نهایی و در ضربات پنالتی مغلوب مدافع عنوان قهرمانی شدند و تیم ملی فوتبال ایران نیز در در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 3 بر 2 نتیجه را به عنابی‌ها واگذار کرد تا در نهایت قطر موفق شد از عنوان قهرمانی خود دفاع کند و با برتری مقابل اردن برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

ستاره‌های سرخابی ازبک‌ها علیه مدافعین تیم ملی

گرگ خاکستری در کنار الدور شاهمرادوف مهاجم 27 ساله که در تیم کالیاری ایتالیا بازی می‌کند و رستم‌جان آشورماتوف مدافعی که در تیم روبین کازان روسیه بازی می‌کند، دو ستاره سرشناس دیگری دارد که در لیگ برتر ایران برای سرخابی‌های پایتخت بازی می‌کنند.

اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف بازیکنان آماده تیم ملی ازبکستان هستند که در تیم‌های پرسپولیس و استقلال بازی می‌کنند. اورونوف که نمایش درخشانی در نیم فصل دوم برای پرسپولیس داشت و موفق شد 6 گل برای سرخ‌پوشان پایتخت به ثمر برساند. 2 گل از این گل‌ها در ورزشگاه آزادی و مقابل فولاد خوزستان و استقلال خوزستان در حضور هواران به ثمر رسید.

نبرد یوزها و گرگ‌ها برای صدرنشینی؛ ایران به دنبال دبل تاریخی در آزادی

در مقابل ماشاریپوف نیز که یکی از ستاره‌های استقلال در این فصل بود موفق به ثبت 2 گل برای آبی‌پوشان پایتخت شد. یکی از این گل‌ها در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه آزادی به ثمر رسید. این آمار زنگ خطری برای تیم ملی فوتبال خواهد بود. شاگردان امیر قلعه‌نویی که نمایش خوبی در خط دفاعی در بازی‌های قبلی خود نداشتند، قطعا کار بسیار سختی مقابل تیم ملی ازبکستان به خصوص این دو ستاره خواهند داشت.

قطعا این دو ستاره بعد از حضور در لیگ برتر شناخت خیلی خوبی نسبت به بازیکنان ایرانی پیدا کردند و کادر تیم ملی باید اندیشه‌هایی برای مهار این دو بازیکن در این دیدار داشته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان