وزیر خارجه چین در دیدار با باقری: از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران حمایت می‌کنیم

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) ۲۱ خرداد و در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در شهر نیژنی نووگروود روسیه با وانگ‌ یی وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه چین امروز در دیدار سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست بریکس با بیان اینکه چین به عنوان کشور دوست در کنار دولت و مردم ایران قرار دارد و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی آن حمایت می‌کند، بر آمادگی این کشور برای تداوم مسیر رو به پیشرفت روابط با ایران تأکید کرد.
 
به گزارش فارس؛ علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه امروز (دوشنبه) 21 خرداد و در حاشیه نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو بریکس در شهر نیژنی نووگروود روسیه با وانگ‌ یی وزیر امور خارجه چین دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار از پیام‌های تسلی بخش و ابراز همدردی مقامات عالی چین و بویژه حضور نماینده ویژه دولت چین در مراسم ادای احترام به مقام شهدای پرواز اردیبهشت تقدیر کرد.
 
باقری تأکید کرد: مناسبات ایران و چین ریشه دار و در همه عرصه‌ها در مسیر ارتقا است و در شرایط کنونی برای ساختن جهانی عادلانه‌تر که کشورهای مستقل بتوانند بر اساس ظرفیت‌ها عهده‌دار مسؤولیت و بر مبنای توانمندی‌ها از حقوق متناسب برخوردار باشند، حائز اهمیت است.
 
وی افزود: چندجانبه گرایی که ایران و چین پرچمدار آن هستند، راه‌حل‌های روشن و مشخص برای حل مشکلات و معضلات جهانی دارد، در حالی که یکجانبه گرایی نه تنها جهان را با بن بست مواجه کرده، بلکه حتی قادر به حل و فصل مشکلات خود نیز نیست.
 
باقری در خصوص روابط دوجانبه ایران و چین تأکید کرد: ما افق همکاری دو کشور را روشن، رو به جلو و موفق ارزیابی می‌کنیم. 
 
وی افزود: عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر تحکیم مناسبات پایدار و راهبردی با دولت چین قرار دارد.
 
باقری تصریح کرد: همکاری ایران و چین نه تنها به نفع دو کشور، بلکه ضامن ثبات و امنیت پایدار در عرصه‌های منطقه و جهانی است.
 
* آمادگی چین برای تداوم مسیر رو به پیشرفت روابط با ایران
 
سرپرست دستگاه دیپلماسی در بخش دیگری از این ملاقات با اشاره به مواضع چین در مقابله با یکجانبه گرایی، تأکید کرد: عضویت دو کشور در سازمان همکاری شانگهای و مجموعه بریکس، ظرفیت جدیدی برای صیانت از حقوق و منافع کشورهای مستقل در تراز جهانی ایجاد کرده است.
 
باقری با اشاره به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه اعلام کرد: ایران آمادگی دارد همه ظرفیت‌های خود را برای پشتیبانی از مردم مظلوم و بی‌پناه غزه به کار گیرد.
 
وزیر امور خارجه چین نیز در این دیدار ضمن تسلیت مجدد شهادت شهدای پرواز اردیبهشت، عنوان کرد: اخیرا ایران با یک آزمون جدی مواجه شده است و چین به عنوان کشور دوست در کنار دولت و مردم ایران قرار دارد و از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران حمایت می‌کند.
 
وانگ یی با تمجید از رویکرد و تلاش‌های رئیس جمهور و وزیر خارجه شهید در تعمیق و توسعه همه جانبه روابط دو کشور، ضمن تأکید بر اینکه چین برای موافقتنامه همکاری راهبردی دو کشور ارزش بسیاری قائل است، بر آمادگی کشورش برای تداوم مسیر رو به پیشرفت روابط چین و ایران و اجرای توافقنامه همکاری‌های راهبردی بین دو کشور تأکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان