یک کشته بر اثر انفجار در کارخانه اسلحه سازی لهستان

یک انفجار مهیب در یک کارخانه تسلیحات لهستان حادثه آفرید. این انفجار در یک مرکز سوخت موشک رخ داد. این کارخانه لهستانی موشک های هدایت شونده ضد تانک و سامانه های موشکی ضد هوایی شانه پرتاب کوتاه برد تولید می کند.

رسانه‌ها از وقوع یک انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه اسلحه سازی در لهستان خبر دادند که در اثر آن یک نفر کشته شد.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، یک انفجار مهیب در یک کارخانه تسلیحات لهستان حادثه آفرید. این انفجار در یک مرکز سوخت موشک رخ داد. این کارخانه لهستانی موشک های هدایت شونده ضد تانک و سامانه های موشکی ضد هوایی شانه پرتاب کوتاه برد تولید می کند.

به گزارش رسانه های آلمانی یک نفر بر اثر انفجار و آتش سوزی در یک کارخانه اسلحه سازی در لهستان جان خود را از دست داد. سخنگوی پلیس روز دوشنبه به کانال خبری TVN24 گفت مرد کشته شده یک کارگر 59 ساله بود. بر اساس یافته های اولیه، آتش سوزی در یکی از انبارهای شرکت اسلحه سازی مسکو در اسکارزیسکو-کامیانا رخ داده است. آتش نشانی کارخانه شعله های آتش را خاموش کرده است. شرایط حادثه در حال بررسی است.

به گزارش پورتال خبری Onet.pl، الزبیتا سرنیوسکا، مدیر این کارخانه، گفت که این انفجار در مرکز سوخت موشک رخ داده است. این کارخانه تازه چند سال پیش افتتاح شده بود. در این حادثه یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

به گزارش رسانه ها، یک فروند هلیکوپتر امدادی در این حادثه برای خاموش کردن آتش مشارکت کرد. این کارخانه در حدود 125 کیلومتری جنوب ورشو واقع شده است.

این کارخانه اسلحه موسوم به مِسکو (Mesko) در شهر اسکارزیسکو-کامیانا در جنوب شرقی لهستان واقع شده است.

به گزارش کی یف ایندیپندنت، مقامات محلی اعلام کردند که یکی دیگر از کارمندان پس از استنشاق دود در بیمارستان بستری شد، اما جان سالم به در برده است.

این اولین حادثه‌ای نیست که در کارخانه مِسکو رخ می‌دهد. در سپتامبر 2021، یک انفجار باعث مرگ یک زن 41 ساله شد.

در حادثه دیگری، یک زن 48 ساله در جریان انفجاری در آوریل 2021 در این کارخانه به شدت مجروح شد که بعداً به دلیل جراحات وارده جان باخت.

کارخانه مِسکو در سال 2022 قراردادی را برای تامین مهمات با کالیبر‌های مختلف با اوکراین امضا کرد. لهستان از زمان آغاز جنگ اوکراین روند ارتقاء تسلیحات را دنبال کرده تا بتواند به حمایت های نظامی از اوکراین ادامه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان