این نامزد ناکام در کسب رأی از مردم است /او از سال ۱۳۷۸ سعی دارد مردم را راضی کند تا به او رای دهند /این بار موفق می شود؟

سعید جلیلی در انتخابات ۱۴۰۳ سوار بر خودروی تیبای سفید رنگش به وزارت کشور رفت و راننده‌اش منتظر ماند تا ثبت‌نام کند و برگردد.

این نامزد ناکام در کسب رأی از مردم است /او از سال 1378 سعی دارد مردم را راضی کند تا به او رای دهند /این بار موفق می شود؟

در بخشی از گزارشی که خبرگزاری خبرآنلاین، مروری به زندگانی سیاسی سعید جلیلی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته، آمده است:

سعید جلیلی در 4 انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شده از سال 1392، در سه مورد آن حضور داشته و دارد؛ سال 1392 نامزد مورد حمایت جبهه پایداری بود که با آرایی پایین شکست خورد. 4میلیون و 600 هزار رای کل آرائی بود که به سبد جلیلی ریخته شد تا در جایگاه سوم قرار گیرد. سال 1400 هم مانند علیرضا زاکانی شهردار فعلی تهران، به عنوان نامزد پوششی برای ابراهیم رئیسی به زمین انتخابات آمد و مانند دیگر نامزد پوششی، در روز آخر به نفع رئیسی کنار کشید و آخرین مورد که در انتخابات 1403 سوار بر خودروی تیبای سفید رنگش به وزارت کشور رفت و راننده‌اش منتظر ماند تا ثبت‌نام کند و برگردد.

او در سال 1378 عزم نمایندگی مجلس از زادگاهش را کرد؛ اما آن زمان جو جامعه به شکلی بود که جلیلی از مشهد هم نتوانست رای بیاورد. با بروز اختلافاتش در وزارت خارجه، او از سال 1380 تا 1384 به عنوان «مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری» فعالیت داشت و با تشکیل دولت محمود احمدی‌نژاد، به وزارت خارجه بازگشت؛ اما این بار با رده‌ای بالاتر و به عنوان «معاون آمریکای وزارت خارجه».

این سمت اما باعث نشد که باز هم برای رای گرفتن از مردم تلاش نکند؛ او در انتخابات مجلس هفتم هم شرکت کرد؛ اما در آن انتخابات هم که نامزدهای اصلاح‌طلب از سوی شورای نگهبان قلع و قمع و رد صلاحیت شدند، باز هم مردم به او اقبال نشان ندادند.

27218

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر