بلندگوهای کره جنوبی علیه کره شمالی در نوار مرزی ؛ صداهایی پخش می‌کنند که برای رهبر کره شمالی خوشایند نیست (فیلم)

مبارزه بین دو کره با بلندگو و بادکنک را ببینید. چرا بلندگوها در مرز دو کره مهم اند و چه نقشی در حرکت تلافی جویانه کره جنوبی دارند؟

ارتش کره جنوبی به دلیل افزایش تنش‌ها بر سر بادکنک‌های حامل زباله بلندگوهای خود در مرز بین دو کره را فعال کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، کره شمالی از ماه می شروع به ارسال بادکنک‌های حامل زباله به سمت کره جنوبی کرد. پیونگ یانگ 330 بادکنک حامل زباله را به سمت کره جنوبی فرستاد که حدود 80 بادکنک از مرز رد شدند و برای همسایه جنوبی دردسر  ساختند.

شورای امنیت ملی کره جنوبی در باره فعال شدن بلندگوها گفت: "تدابیری که اتخاذ کردیم ممکن است برای کره شمالی غیر قابل تحمل باشد اما پیامی از نور و امید برای مردم و نیروهای کره شمالی می فرستد".

کره جنوبی به همسایه شمالی خود هشدار داده بود که اقدامات تلافی جویانه‌ای مانند پخش تبلیغات از بلندگوهای نصب شده در مرز را انجام خواهد داد.

برنامه‌هایی که با بلندگوهای کره جنوبی در مرز دو کره و برای کشور منزوی کره شمالی پخش می شود شامل اخبار و اطلاعات جهانی درباره جوامع دموکراتیک، سرمایه داری و  موسیقی پاپ کره ای یا کی پاپ است.

تصور می‌شود صدای بلندگوها تا 19 کیلومتری خاک کره شمالی نفوذ کند.

کره شمالی ارسال زباله به جنوب را حرکتی تلافی جویانه در ارسال تراکت‌های ضد شمال از سوی فعالان کره جنوبی خوانده است.

مقامات کره شمالی در 2 ژوئن اعلام کردند اقدامات خود را متوقف می‌کنند و ارسال 15 تن زباله برای رساندن پیام آنها کافی بوده است. آنها افزودند اگر ارسال اعلامیه و تراکت ضد شمال از سر گرفته شود، زباله‌های بیشتری را به کره جنوبی ارسال می کنند.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران 👇👇👇 کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان