در مورد اختلال اضطراب فراگیر (GAD) در کودکان چه می دانیم؟

فرزند کوچولوی شما همیشه دلواپس تان است، نگران است نکند اتفاقی برای شما بیافتد؟ گاهی می ترسد و فکر می کند کسی داخل حمام یا دستشویی است، روزی چند بار از شما می خواهد به حمام سر بزنید؟ می ترسد تنها به رخت خواب برود؟ این نشانه ها را به ویژه در خردسالان ۳ تا ۵ سال جدی بگیرید

سواد زندگی؛ تربیت فرزندان؛ مریم طرزی - اگر کودک شما هر شب از شما می خواهد تا زمانی که خوابش ببرد پیشش بمانید، اگر از شما می خواهد بروید داخل حمام را نگاه کنید مبادا کسی آن جا باشد، اگر اصرار دارد قبل از دستشویی بروید آنجا را ببینید مبادا کسی باشد، یا از تاریکی واههمه دارد؛  یا ... به هوش باشید،این کوچولو مضطرب است.

و چنانچه کمی بیشتر حواستان را به او بدهید، تمام این نگرانی ها رفع می شوند، و فرزند دلبند شما با شادی و احساس امنیت دوران کودکی اش را سپری می کند.با ما همراه باشید تا بیشتر از این اختلال رایج سر دربیاوریم و در پی آن بکوشیم با درک احساسات فرزندان مان محیط امن و شادی را برای شان فراهم کنیم.

بنا بر تجربه اگر این ترس ها و دلواپسی ها هرازگاهی خود را بروز دهند، طبیعی است و کودک با بزرگ تر شدن از آن ها عبور می کند؛ اما اگر مستمر باشند و کودک شما واقعا همواره نگران و ترس خورده باشد، دچار اختلال اضطراب فراگیر (GAD) است. 

اختلال اضطراب فراگیر یکی از رایج ترین اختلالات بالینی دوران کودکی است. در واقع، بروز ترس و نگرانی در کوچولوها بسیار رایج است. با این حال، برخی از  این اختلالات در برخی از کودکان به نحوی است که زندگی را به کام شان تلخ می کند؛ یعنی مدام در حالت ترس به سر می برند؛  طبیعتاً این موضوع بر کیفیت زندگی آنها تأثیر می گذارد.

 با ما در این درس همراه باشید تا دقیق تر از  این اختلال سردربیاوریم.

متن کامل را در سواد زندگی بخوانید (اینجا)

کودک ترسیده

_____________________

درس های دیگری در سواد زندگی
مدرسه آموزش‌های دانش پایه و کاربردی عصر ایران

*کنترل روانشناختی والدین چگونه به شکست‌های تحصیلی و اجتماعی فرزندان منجر می‌شود؟

*پرورش تفکر انتقادی در کودکان: چرا باید پرسش‌های بچه‌ها را جدی بگیریم؟

*در فکر، ذهن و روان نوجوانان و جوانان چه می گذرد؟

*با بی ادبی و بد دهنی فرزندمان چه کنیم؟

*چرا کودکان پرخاشگر می شوند؟ ما چه کنیم؟

*12 کار مهم برای "مسؤولیت پذیر کردن فرزندان"

*روش علمی و ساده برای تثبیت رفتارهای خوب فرزندان

*از 6 تا 20 سالگی انسان چه می گذرد؟

*والدین و گرفتاری در بن بست گفتگو با فرزندان

کانال تلگرامی سواد زندگی: savadzendegi@

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان