کشف اتفاقی صدها سکه تاریخی در آلمان

این مجموعه ترکیبی از سکه های بزرگ نقره از جمله سکه‌هایی که توسط امپراتوری روم ضرب شده‌اند و سکه‌های خارجی را شامل می‌شود.

صدها سکه به قدمت چندین قرن به طور اتفاقی در آلمان کشف شد.
 
به گزارش ایسنا، کارگران ساختمانی که در آلمان مشغول کاوش بودند، صدها سکه را کشف کردند که به نظر می‌رسد به یک شهردار قرن هفدهم تعلق داشته است.
 
«لایوساینس» ‌ در این‌باره نوشت، این مجموعه سکه‌های مخفی که از 285 سکه نقره تشکیل شده است و در فاصله 1499 تا 1652 میلادی تولید شده‌اند، زمانی در یک گودال کشف شدند که گروهی از کارگران تلاش می‌کردند، شبکه فاضلابی را در «وتین»، ‌ شهری در آلمان توسعه دهند.
 
این مجموعه ترکیبی از سکه‌های بزرگ نقره از جمله سکه‌هایی که توسط امپراتوری روم ضرب شده‌اند و سکه‌های خارجی را شامل می‌شود.
 
با اینکه بخش از این گنجینه را سکه‌های «ساکسونی» تشکیل داده بودند، تعدادی سکه کمیاب نیز در مجموعه کشف شد.
 
کارشناسان معتقدند این سکه‌ها پس از پایان «جنگ سی‌ساله» (1618 تا 1648)، نبردی که در اروپای مرکزی رخ داد و به کشته شدن حدود 8 میلیون نفر منتهی شد، دفن شده‌اند.
 
این سکه‌ها پس از گذشت سال‌ها مدفون بودن در زیر خاک، ظاهر سبزرنگ به خود گرفته‌اند. متخصصان با توجه به تنوع سکه‌ها به این نتیجه رسیدند که این مجموعه احتمالا به شهردار «وتین» ‌ در حوالی 1660 میلادی که یکی از ثروتمندترین افراد شهر محسوب می‌شد، تعلق داشته است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان