تاکید بریکس بر حمایت از افغانستان مستقل

وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس در بیانیه‌ای مشترک خواستار حل‌و‌‌فصل مسالمت‌آمیز قضیه افغانستان به گونه فوری شده و آن را به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه اعلام کردند.

 وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در بیانیه‌ای مشترک تأکید کردند از افغانستان به عنوان کشوری مستقل، صلح‌آمیز و عاری از تروریسم و مواد مخدر حمایت می‌کنیم.

به گزارش تسنیم، وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس در بیانیه‌ای مشترک خواستار حل‌و‌‌فصل مسالمت‌آمیز قضیه افغانستان به گونه فوری شده و آن را به نفع تقویت امنیت و ثبات منطقه اعلام کردند.

بر اساس بیانیه بریکس، طرف‌ها در ادامه از افغانستان به عنوان کشوری «مستقل، متحد و صلح‌آمیز عاری از تروریسم، جنگ و مواد مخدر» حمایت می‌کنند.

وزیران خارجه کشورهای عضو بریکس همچنین خواستار اقدامات قابل مشاهده و قابل تایید بیشتر در افغانستان شدند تا اطمینان حاصل شود که خاک این کشور توسط تروریست‌ها استفاده نمی‌شود.

آنها در ادامه نیز بر ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و بدون وقفه به مردم افغانستان و حفظ حقوق اساسی همه افغان‌ها از جمله زنان، دختران و اقوام مختلف تاکید کردند.

وزیر خارجه بریکس همچنین بر نقش اولیه و مؤثر ابتکارات منطقه‌ای و کشورهای همسایه افغانستان تأکید کردند و از تلاش‌های این ابتکارات منطقه‌ای برای تسهیل روند حل و فصل قضیه افغانستان استقبال کردند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان