باقری: اسرائیل باید در مقابل هر جنایت با واکنش جدی کشور‌های اسلامی مواجه شود

علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس و کشور‌های در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه دیدار و رایزنی کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه عربستان با اشاره به تشدید جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین، بر ضرورت اقدام هماهنگ و همراه با وفاق کشور‌های اسلامی برای نشان دادن هوشیاری و حساسیت تاکید کرد.

به گزارش میزان، علی باقری، سرپرست وزارت امور خارجه و فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در حاشیه نشست وزرای امور خارجه بریکس و کشور‌های در حال توسعه در شهر نیژنی نووگورود روسیه دیدار و رایزنی کردند.

سرپرست وزارت امور خارجه مسیر مناسبات دو کشور در دوره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان را مسیری روبه‌جلو توصیف و تاکید کرد: اطمینان داریم اراده ایران و عربستان تحکیم و تقویت روابط همه‌جانبه است و این اراده بر همه ابعاد مناسبات دو کشور سایه افکنده است.

باقری با اشاره به مواجهه دو کشور با تحولات و پدیده‌های متنوع در سطح منطقه و‌ جهان تاکید کرد: تعامل و همبستگی بین ایران و عربستان نه تنها به نفع دو کشور، بلکه تضمین‌کننده ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.

وی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به تشدید جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین از جمله جنایت وحشتناک اخیر در رفح، ضرورت اقدام هماهنگ و همراه با وفاق کشور‌های اسلامی برای نشان دادن هوشیاری و حساسیت خود را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: باید اسرائیل در مقابل هر تجاوز و جنایت با واکنش جدی و موثر از سوی کشور‌های اسلامی مواجه شود.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین با قدردانی از تلاش‌های عربستان در میزبانی از حجاج بیت‌الله الحرام به‌ویژه حجاج ایرانی، خواستار تقویت ارائه تسهیلات لازم به حجاج کشورمان برای ادای مناسک حج شد.

وزیر خارجه عربستان نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجددش با سرپرست وزارت خارجه، با تاکید بر نقش آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان برای تحول در روابط دو کشور، اظهار کرد: در دوره دکتر رئیسی و برادرم آقای امیرعبداللهیان نه تنها از سرگیری روابط محقق شد، بلکه به مرحله همکاری و تعامل قوی بین دو کشور دست یافتیم و ما همچنان نسبت به تداوم گفت‌وگو و همکاری بین دو کشور عزم و اراده جدی داریم.

وی در ادامه گفت: تلاش برای پیگیری و تقویت روابط نیرومند دو کشور تضمین‌کننده ثبات و امنیت در منطقه است.

وزیر خارجه عربستان همچنین با ابراز خرسندی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال و آرزوی حجی مقبول برای ایشان، تاکید کرد که کشورش همه توان و طرفیت خود را برای برگزاری مراسم حج در فضایی همراه با آرامش و سلامت به کار خواهد گرفت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان