نگاه مدیران تلویزیون، مخاطب محور نیست

باربد بابایی، مجری سابق تلویزیون، از نگاه غیرمخاطب‌محور مدیران صداوسیما انتقاد کرد و گفت: «ضعف در تولید محتوای جذاب و مفید در تلویزیون، باعث کوچ مخاطبان به سمت نمایش خانگی شده است.» او همچنین خواستار رفع موانع و سخت‌گیری‌ها از سر راه فعالان این حوزه شد تا شاهد تولید محتواهای باکیفیت و مطابق با فرهنگ ایرانی باشیم.

باربد بابایی، مجری سابق تلویزیون در گفتگو با خبرآنلاین گفت: تلویزیون خانه ماست و طبیعی است که حال خوب و بد این رسانه، برایمان مهم باشد. مدیرانی که اکنون در رسانه ملی، تصمیم گیرنده هستند، نگاهشان رسانه‌ای و مخاطب‌محور نیست و به همین دلیل در سرگرم کننده بودن و مفید بودن تولیدات، دقت نظر ندارند و با برخی سیاست‌های نادرست، چهره‌ها و ستاره‌های خود را کنار گذاشته.

 در دهه هفتاد و هشتاد، سریال‌های جذابی از تلویزیون پخش میشد که خیابان خلوت کن بود اما از دهه نود تقریبا رو به افول رفت و محتوایی که برای مخاطب، لذت بخش و مفید باشد، کمتر عرضه شد و ساخت همان برنامه‌های محبوب، با همان سناریوها و همان عوامل و بازیگران، با قوانین نانوشته‌ای ناگهان ممنوع شد.

زمانی که دست تلویزیون از محتوای خوب و سرگرم کننده خالی بود، نمایش خانگی نقش پررنگی در کاهش مخاطبان شبکه‌های ماهواره‌ای ایفا کرد و با تولید برنامه‌ها و سریال‌های مختلف، موفق به جذب مخاطب شد. اگر شبکه‌های ماهواره‌ای زمانی با سریال و برنامه‌هایشان از تلویزیون ما جلو زدند، تنها دلیلش ضعف تولید در رسانه ملی ما بوده، نه قوت محتواهای شبکه‌های ماهواره‌ای. همین دستاورد کافیست تا مجموعه مدیرانی که بر نمایش خانگی نظارت دارند، به فعالان این حوزه، سخت گیری نکنند و بگذارند تولید محتوا در این فضا، با کیفیت انجام شود و مردم ما را پای محتواهای داخلی و مطابق با فرهنگ خودمان بنشانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان