دادرس: هر کس می خواهد بزرگ شود در مورد فساد در فوتبال حرف می زند!

دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: عیب فوتبال این است که دچار آگراندیسمان بزرگی شده و کوچک‌ترین حرکتی بزرگ نشان داده می‌شود

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: هر کجا که قدرت وجود داشته باشد فساد هم وجود دارد و هرکس می‌خواهد بزرگ شود درمورد پرونده فساد در فوتبال حرف می‌زند.

به گزارش مهر، مهدی دادرس با توضیح در خصوص پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان گفت: هر جا قدرت و پول باشد، فساد هم وجود دارد. البته باید یک موضوع را بگویم. در سریال افعی تهران دیدیم انتشار بی‌حرمتی کردن یک معلم به دانش‌آموز، صدای همه معلم‌ها درآمد. این اتفاق در مورد فیلم شوکران و سریال مدرسه موش‌ها برای پرستاران و زورخانه‌چی‌ها افتاد. برخلاف فعالان سایر صنوف، ما به صنف خود تعصب نداریم.

وی افزود: این همه فساد در فوتبال مثل ماجرای چایی دبش وجود دارد. حتی می‌گویند برخی فسادها از ماجرای این شرکت هم بالاتر است اما همه آنها را رها می‌کنند و به فوتبال می‌پردازند. فوتبالی‌ها به شکم خود خنجر می‌زنند. ما از تخلف حمایت نمی‌کنیم اما فکر می‌کنم در مجموع 200 میلیارد تومان در شرکت مس تخلف شده است.

عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال تاکید کرد: عیب فوتبال این است که دچار آگراندیسمان بزرگی شده و کوچک‌ترین حرکتی بزرگ نشان داده می‌شود. هنوز هیچ چیزی مشخص نشده، حکم می‌دهیم و می‌گوئید فلانی را بکشید. به صراحت می‌گویم لعنت بر هر کس خلاف می‌کند چون آبروی اهالی فوتبال را می‌برد. تخلفات جاهای دیگر را می‌پوشانند یا قطره چکانی اطلاعاتی می‌دهند اما در مورد فوتبال مدام خبر منتشر می‌شود. شاید برخی آقایان تصور می‌کنند با صحبت در مورد فوتبال خودشان بزرگ می‌شوند و به چشم می‌آیند.

دادرس تاکید کرد: گروهی را برای مقابله با فساد تشکیل داده و قصد دارند خود را مطرح کنند. می‌دانیم برخی از این این آقایان چه‌کاره هستند و هزار تا اشکال دارند. می‌خواهند خودشان را قهرمان ضد فساد نشان بدهند. فساد فقط در مورد فوتبال نیست. بلکه در اخلاق و مدیریت هم فساد وجود دارد. همین ماجرای مس رفسنجان به دلیل اختلاف 2 گروه در کرمان با هم رسانه‌ای شده که مربوط به سال 1400 است.

وی در مورد اینکه برخی اعتقاد دارند آئین‌نامه‌های انضباطی در فوتبال ایران شفاف نیست، توضیح داد: همه چیز نیازمند بازنگری است. قرآن خدا نیست که غلط نداشته باشد. ما تاکید داریم آئین نامه هر 6 ماه یا حداکثر یک سال عوض شود. اگر مدیران عامل، سرپرست‌ها، مربیان و بازیکنان آئین‌نامه را بخوانند خیلی از مسائل حل می‌شود. با بی‌خبری زدن خود، می‌گویند نمی‌دانستیم چه قوانینی وجود دارد. آئین‌نامه بی‌اشکال نیست اما باید با آن جلو برویم.

عضو کمیته استیناف در مورد اینکه آیا جرایم اخیر به تومان است یا ریال و جواد نکونام 5 میلیارد تومان جریمه شده، توضیح داد: این جرایم به تومان است. البته حکم را ابتدا جای دیگری می‌دهد. هرکس به حکم کمیته انضباطی اعتراض داشته باشد، در کمیته استیناف آن را بررسی خواهیم کرد. از نکونام هنوز اعتراضی به دست ما نرسیده اما در مورد عبدالله ویسی سازمان لیگ عجولانه رفتار کرد. ما هم گفتیم این سازمان حق صدور حکم قضائی ندارد. آنها هم شجاعانه قبول کردند و جریمه ویسی به 50 میلیون تومان کاهش یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان