۱۰ کشور که بیشترین گردشگر را در سال ۲۰۲۳ جذب کردند (+ اینفوگرافی)

اروپا همچنان مقصد برتر مسافران جهانی است و هفت کشور از ۱۰ کشور پربازدید در این منطقه قرار دارند. میراث فرهنگی غنی، مناظر متنوع و اهمیت تاریخی این قاره همچنان سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

توسعه هوانوردی تجاری در چند دهه اخیر دسترسی به سفرهای جهانی را به طور قابل توجهی افزایش داده است. تنها در سال 2023، تعداد گردشگران جهان به 1.3 میلیارد نفر رسید. اینفوگرافی زیر پربازدیدترین کشورها در سال 2023 را بر اساس تعداد کل خارجی‌هایی که وارد هر کشور شده‌اند، نشان می‌دهد.

به گزارش روزیاتو، داده‌های زیر از سازمان جهانی گردشگری (گردشگری سازمان ملل) و اداره ملی مهاجرت چین به دست آمده است.

10 کشور که بیشترین گردشگر را در سال 2023 جذب کردند (+ اینفوگرافی)

اروپا قاره پیشرو در گردشگری

اروپا همچنان مقصد برتر مسافران جهانی است و هفت کشور از 10 کشور پربازدید در این منطقه قرار دارند. میراث فرهنگی غنی، مناظر متنوع و اهمیت تاریخی این قاره همچنان سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کند.

10 کشور که بیشترین گردشگر را در سال 2023 جذب کردند (+ اینفوگرافی)

فرانسه در صدر فهرست سال گذشته 100 میلیون بازدیدکننده داشته است. انتظار می رود این کشور در سال 2024 و تحت تأثیر المپیک 2024 پاریس که در ماه های جولای و آگوست برگزار می شود این عدد را تکرار کند.

اسپانیا با 85 میلیون بازدید در سال 2023 پس از فرانسه جای دارد و ایالات متحده با 67 میلیون گردشگر جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

چین که سال‌ها در میان مقاصد برتر گردشگران بوده، در سال‌های اخیر به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید-19 با کاهش شدید تعداد گردشگران خارجی مواجه شده است. بازدیدکنندگان خارجی چین از 65.7 میلیون در سال 2019 به تنها 35.5 میلیون در سال 2023 رسید.

دیگر کشور آسیایی حاضر در این فهرست ترکیه است که با 55 میلیون بازدیدکننده، چند پله بالاتر از چین در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

ایتالیا، مکزیک، آلمان، انگلیس و یونان دیگر کشورهای حاضر در فهرست 10 کشور پربازدید سال 2023 هستند.

نکته قابل توجه این است که هیچ کشور آفریقایی، آمریکای جنوبی یا اقیانوسیه در این فهرست دیده نمی شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر