آیا رادار S-۴۰۰ می‌تواند رادارگریزهایی مثل F-۲۲ و F-۳۵ را شکار کند؟

جنگنده‌هایی مثل F۲۲ و F۳۵ امروزه به عنوان مهم‌ترین بازوهای نظامی مهم ایالات‌متحده به حساب می‌آیند و قابلیت‌های بسیار پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهند. با وجود انبوه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های مدرن این جنگنده‌ها، برخی از سامانه‌های دفاعی قادر به تشخیص و ردیابی‌شان هستند.

F-35 لایتنینگ II پیشرفته‌ترین جنگنده در قرن بیست‌ویکم است؛ دارارگریزی و ترکیب حسگرهای پیشرفته، امکان دسترسی به محیط‌های استراتژیک و افزایش آگاهی از موقعیت را برای این هواپیما به ارمغان می‌آورند.

به گزارش خبرآنلاین، هواپیمای F-35 هم مانند F-22 رپتور، قابلیت رادارگریزی بی‌نظیری را در میدان نبرد به ارمغان می‌آورد. F-22 برای تسلط هوایی و شکست تهدیدهای مرتبط با نیروی هوایی، ارتش، نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا طراحی شده است.

این دو هواپیماها مکمل یکدیگرند و زمانی که رپتور و لایتنینگ II به هم می‌رسند، قدرت یکدیگر را نمایان می‌کنند.

آیا رادار S-400 می‌تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟

اما آیا رادارهای سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی مانند S-400 روسی می‌توانند F-22 و F-35 را شناسایی کنند و در نتیجه آنها را در معرض خطر جدی قرار دهند؟

اریک ویکلاند، متخصص سابق عملیات نیروی دریایی ایالات متحده چنین توضیح می‌دهد: «بله، می‌تواند ...، اما این واقعیت با هشدار مهمی همراه است، چیزی که روسیه نمی‌خواهد شما بدانید. زمانی که رادار اس-400 بتواند روی F-22 یا F-35 قفل شود، خیلی دیر شده و این هواپیماها قبلاً موشک‌ها یا مهمات متناسب را برای از بین بردن رادار اس-400 مهمات شلیک کرده‌اند».

آیا رادار S-400 می‌تواند رادارگریزهایی مثل F-22 و F-35 را شکار کند؟

هنگام استفاده از رادار علیه هر چیزی، بین «تشخیص» و به دست آوردن «قفل سلاح» تفاوت وجود دارد. بدون قفل رادار نمی‌توانید با آنچه ردیابی می‌کنید، با موفقیت درگیر شوید؛ بنابراین سامانه پدافند S-400 می‌تواند بسته به شرایط، «قفل سلاح» را روی F-22 یا F-35 از فاصله 30 تا 50 کیلومتری انجام دهد.

نکته بد برای S-400 آن است که هواپیماهای F-22 یا F-35 می‌توانند بمب‌های JDAM یا SDB II را خیلی قبل‌تر از رسیدن به هدف رها کنند. یک فروند F-35 می‌تواند موشک AGM-88 HARM (ضدتشعشع با سرعت بالا) را قبل از آنکه پدافند اس-400 روی جنگنده قفل کند، شلیک کند.

این ویژگی بدان معناست که این هواپیماها می‌توانند قبل از اینکه اس-400 مأموریت خود را آغاز کند، مأموریت خود را که همان انهدام سامانه پدافند اس-400 است، به انجام برسانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان