چمران : هرچقدر در داخل اتوبوس بسازند، می‌خریم

چمران به تولیدکنندگان اعلام کرد: «هرچه اتوبوس تولید کنند، مدیریت شهری آن را می‌خرد.»

مهدی چمران امروز در مراسم رونمایی از 100 دستگاه اتوبوس جدید پایتخت با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل اضافه نشد و به همین علت کارخانه‌های تولید اتوبوس تعطیل شده بودند، گفت: راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های اتوبوس نیز زمان می‌برد و از آن‌ها تشکر می‌کنیم که به بخشی از وعده خود عمل کردند؛ البته شهرداری هم در پرداخت مشکلاتی داشته و انتظار داریم شرکت‌های اتوبوسرانی جهادگونه به میدان بیایند تا کمبود‌های سال‌های اخیر را جبران کنیم.
 
به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این در حالی است که براساس اسناد بالادستی می‌بایست تقریبا هم اکنون 9000 اتوبوس می‌داشتیم که حالا 2000 اتوبوس است و در این شرایط طبیعی است که مردم در آفتاب و باران مدت‌ها بایستند و مشکلات فروان تحمل کنند، ادامه داد: قرارمان با مدیران شهری این است که ماهانه به دلیل اهمیت حوزه حمل و نقل گزارش‌های یک‌ماهه در صحن شورای شهر داشته باشیم و امید است در ماه‌های آینده با دستاورد‌های بهتری پیش برویم.
 
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید 10 برابر اتوبوس‌های فعلی رونمایی شده وارد خطوط شود، اظهار کرد: برای خرید‌های خارجی امید است با کمک بانک‌ها و دولت تلاش داریم که هر چه سریعتر واگن‌های جدید و اتوبوس‌ها وارد شوند.
 
وی با بیان اینکه برقی سازی ناوگان نیز تاثیر مثبتی در حل آلودگی هوا و بهبود وضعیت محیط زیست خواهد داشت و امید است آن‌ها هم هرچه زودتر وارد ناوگان کنیم، افزود: به هرحال تلاش‌ها نباید متوقف شود و ماهم در شورای شهر تا حد توان آنچه که می‌توانستیم را انجام دادیم و از کار‌های دیگر و بودجه‌های دیگر همچون فرهنگی و خدمات شهری کاستیم و به بودجه حمل و نقل اضافه کردیم و نیمی از بودجه به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شد.
 
رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: اتوبوس‌های4 میلیارد تومانی دو سال پیش حالا 8 میلیارد تومان شده و به یاد دارم که اولین اتوبوس‌های دو کابین 240 میلیون تومان بود، اما الان همان اتوبوس حدود15 میلیارد تومان شده و با این افزایش قیمت و دلار، تأمین بودجه بسیار سخت است؛ اما می‌خواهیم هر جور شده از اتلاف وقت مردم، آلودگی هوا و ترافیک بکاهیم.
 
مهدی چمران در حاشیه مراسم نیز با بیان اینکه کاری که مدیریت شهری باید در حوزه بودجه انجام می‌داد و اختصاص مبالغ مورد نظر را در دو سال اخیر انجام دادیم و دوستان ما نیز در شهرداری همه تلاش خود را معطوف به این امر کردند؛ اما باید کارخانه آماده باشد و خرید‌های خارجی نیز در حال پیگیری است که متاسفانه زمان می‌برد و راضی نیستیم.
 
وی با بیان اینکه در تأمین اتوبوس‌ها همه دغدغه این بود که اتوبوس داخلی باشد و حتی برای اتوبوس‌های برقی برای 500 دستگاه قرارداد بستیم و کار خود را در این زمینه انجام دادیم، در مورد لزوم استفاده از صندوق توسعه ملی گفت: ما برای مترو کمک گرفتیم و 2 میلیارد دلار برای مترو در اوایل دهه 90 اخذ شد؛ اما به طور کامل از آن استفاده نشد و قراردادهایش ماند.
 
رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به انتقادی مبنی بر استفاده از اتوبوس‌های داخلی به جای خارجی گفت: اتوبوس‌های داخلی نه مدرن‌تر و نه ارزانتر است و تلاش ما در درجه اول تمرکز بر تولید داخلی بود؛ اما گفتند ماهی 50 اتوبوس می‌دهند، اما ما قرارداد 2500 اتوبوس را بستیم و همینجا به تولید کنندگان داخلی اتوبوس می‌گویم که هرچقدر در داخل کشور بسازند ما می‌خریم که آن هم نمی‌دهند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان