پوتین قانونی را درباره ایران به امضا رساند

انتظار می‌رود که اجرای این توافق صادرکنندگان روسیه را قادر بسازد که به طور سالانه، ۳۰۰ میلیون دلار را در خدمات خود صرفه‌جویی کنند و به تحول بیشتر همکاری میان ایران در حوزه تجارت و اقتصاد کمک کند.

رئیس‌جمهور روسیه قانونی را امضا کرد که توافق تجارت آزاد میان ایران و اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به تصویب می‌رساند.
 
به گزارش ایسنا خبرگزاری روسی تاس در این باره گزارش داد: این توافق در 25 دسامبر 2023 در سنت پترزبورگ امضا شد و مقررات کلی تجارت میان کشورهای اتحادیه اوراسیا و ایران را تعیین کرد. این سند بسیار نزدیک به مقررات سازمان تجارت جهانی است. از جمله این مقررات به‌کارگیری تدابیر حراستی، مدیریت گمرکات، خودداری از ممنوعیت‌های کمی و محدودیت ورادات کالاها، و مقرراتی است که استانداردهای سازمان تجارت جهانی در حوزه‌های دام‌پزشکی، بهداشت و گیاه‌پزشکی را ایجاد می‌کند.
 
علاوه بر مقررات استاندارد سازمان تجارت جهانی، در این توافق تعهداتی در نظر گرفته شده است که فراتر از این حوزه‌ها می‌رود اما همچنان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا قابل اجرا است. این تعهدات برای تضمین یک دوره گذار 180 روزه بین انتشار و ورود این توافق به مراحل فنی در نظر گرفته شده‌اند.
 
این رسانه روسی در ادامه نوشت که طبق پیوست‌های این سند قانونی، این مقررات شفافیت قوانین تجارت ایران را افزایش می‌دهد.
 
این توافق همچنین امکان همکاری در حوزه‌های متعددی از جمله، استخراج و پالایش مواد معدنی، بازدهی در حوزه انرژی، تحقیقات و نوآوری، تحصیل، دارو و حمل‌ونقل را فراهم می‌سازد.
 
انتظار می‌رود که اجرای این توافق صادرکنندگان روسیه را قادر بسازد که به طور سالانه، 300 میلیون دلار را در خدمات خود صرفه‌جویی کنند و به تحول بیشتر همکاری میان ایران در حوزه تجارت و اقتصاد کمک کند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان