ثبت یک مورد ابتلا به مالاریا در نیشابور

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور : مالاریا بیماری حاد و مزمن انگلی است که انتقال آن از گزش پشه آنوفل ماده آلوده به انگلی تک یاخته از جنس "پلاسمودیوم" صورت می گیرد.

رئیس بیمارستان حکیم نیشابور گفت: یک مورد ابتلا به بیماری مالاریا در آزمایشگاه این مرکز درمانی مثبت تشخیص داده شد.

به گزارش ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی نیشابور، محمد شورورزی روز چهارشنبه توضیح داد: بیمار جوانی 19 ساله در حال گذارندن دوره سربازی در سیستان و بلوچستان است که با علامت تب برای انجام آزمایش های معمول به آزمایشگاه مراجعه کرد و کارشناس علوم آزمایشگاهی مرکز، متوجه کاهش تعداد پلاکت های نمونه شد و براساس پروتکل آزمایشگاه، اسمیر خون محیطی تهیه و پس از بررسی نمونه، به بیماری مالاریا شک کرد.

وی ادامه داد: پس از بررسی نهایی اسمیر توسط مسئول فنی آزمایشگاه و هماهنگی با سوپروایزر کنترل عفونت، تشخیص مالاریا قطعی و بیمار برای ادامه روند درمان معرفی شد.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور افزود : مالاریا بیماری حاد و مزمن انگلی است که انتقال آن از گزش پشه آنوفل ماده آلوده به انگلی تک یاخته از جنس "پلاسمودیوم" صورت می گیرد.

به گفته وی از ویژگی‌های مالاریا سه علامت لرز، تب و تعریق اعلام شده و اگر بیمار در مراحل اولیه مراجعه کند و بیماری وی تشخیص داده و درمان شود، اغلب بهبود می‌یابد و در صورت تشخیص دیرهنگام احتمال مرگ بیمار وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان