واکنش شهرداری دزفول به فوت کودک ۶ ساله به دلیل سگ‌گزیدگی

معاون شهردار تاکید کرد که آسایش و اطمینان شهروندان اولویت اصلی شهرداری است و عملیات جمع آوری سگ های سرگردان به صورت مستمر ادامه دارد.

پس از مرگ تلخ یک کودک 6 ساله دزفولی بر اثر گازگرفتگی توسط سگ هار، شهرداری دزفول اعلام کرد که در سه سال گذشته حدود 7 هزار قلاده سگ بلاصاحب را از سطح این شهر جمع آوری کرده است.

به گزارش فارس؛ هادی حلیم زاده، معاون خدمات شهری شهرداری دزفول با اشاره به حادثه تلخ جان باختن یک کودک 6 ساله دزفولی به دلیل گازگرفتگی توسط سگ هار، اظهار کرد: جمع آوری این سگ ها به یکی از خواسته های اصلی شهروندان تبدیل شده و شهرداری تمام تلاش خود را برای برآورده کردن این مطالبه به کار گرفته است.

وی افزود: از ابتدای سال 1401 تا کنون، 6910 قلاده سگ بلاصاحب در دزفول جمع آوری شده که حدود 1000 قلاده آن مربوط به سه ماهه نخست امسال است.معاون شهردار دزفول با اشاره به نرخ بالای تولیدمثل سگ ها، افزایش تعداد این سگ ها در شهر را عامل نگرانی شهروندان و آلودگی محیطی عنوان کرد.

وی گفت: به منظور کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و همچنین درخواست های مکرر شهروندان، ساماندهی اصولی سگ های بلاصاحب با همکاری دستگاه های متولی در اولویت قرار گرفته است.

وی جمع آوری این سگ ها را وظیفه ذاتی و انسانی شهرداری دانست و گفت: علاوه بر شهرداری، سایر دستگاه های مربوطه نیز موظف به کمک در این زمینه هستند.

حلیم زاده از ایجاد مکانی برای نگهداری سگ های بلاصاحب توسط شهرداری دزفول خبر داد و اعلام کرد: در سال 1401، 2820 قلاده و در سال 1402، 3120 قلاده سگ از سطح شهر جمع آوری شده است.

وی غذا دادن به این سگ ها توسط شهروندان را اقدامی نادرست خواند که از سوی متخصصان محیط زیست نیز منع شده است.

معاون شهردار تاکید کرد که آسایش و اطمینان شهروندان اولویت اصلی شهرداری است و عملیات جمع آوری سگ های سرگردان به صورت مستمر ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان