زاکانی : دهها بار برای حق مردم به دادسرا و دادگاه رفتم

زاکانی بیان کرد: در سه پرونده که به دادسرا و دادگاه رفته بود با منطق و استدلال توانستم، ۱۵ رای از هیات منصفه بگیرم، این بخش شیرین‌ترین بخش بود.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم، هستم.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در سومین روز تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر، با تسلیت شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان، اظهار کرد: متولد 12 اسفند 1344 بین میدان شوش و میدان خراسان، اتابک و لرزاده هستم. 11 سال و نیم داشتم که انقلاب شد. حیات سیاسی بنده در بستر کارکردهای انقلاب اسلامی شکل گرفت. در ماههای اول جنگ توفیق رفتن به جبهه را داشتم و شهید چمران برایم اسطوره بود و هست.

وی ادامه داد: در واحد تخریب و اطلاعات و عملیات جنگ مسئولیت‌های مختلف داشتم. از مسئول واحد اطلاعات و عملیات محور نجف 3 گرفته تا مسئول گردان و قائم مقام لشکر 27 بودم. در بهترین دوره زندگی ام در بهترین نقطه در خدمت میهن بودم. بعد از آن شش ماه درس خواندم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از 8 سال ترک تحصیلی قبول شدم. یک ماه بعد از ورود به دانشگاه توجه دیگران را به خود جلب نکردم، اما دوستانم در دانشگاه آن را گفتند و مسئول گروه 220 نفره‌ای شدم و بعد بسیج دانشگاه را راه‌اندازی کردم و تقریبا 14 سال در جریان جنبش دانشجویی خدمت‌گزاری کردم و تشکل کشوری جنبش دانشجویی را با بیش از 2000 واحد فعال کردیم.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: از سال 1382 به دعوت دوستانم در انتخابان مجلس شرکت کردم و دوره‌های هفتم تا نهم در مجلس بودم. مسئولیت‌های نایب رئیس کمیسیون اصل 90، هیات رئیسه مجلس،‌ هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون‌های مختلف و رئیس کمیسیون برجام هم بودم. مجددا در مجلس یازدهم از قم به مجلس وارد شدم و به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم.

زاکانی افزود: امروز هم به عنوان شهردار تهران افتخار نوکری 33 ماهه مردم تهران را دارم.

وی گفت‌: پایین‌ترین مسئولیت در دوره دفاع مقدس را داشتم و بعد از دفاع مقدس از بسیج دانشگاه شروع کردم، اما به سرعت به بسیج دانشجویی کل کشور کشیده شد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم، هستم. سخت‌ترین کاری که انجام دادم مبارزه با فساد با قوی‌ترین شاخه‌ها و تنه‌های فساد در کشور از دهه 1380 بوده؛ مواجهه با فساد اقتصادی را از قوی‌ترین بخش آن یعنی بخشی که حمایت ویژه داشت، شروع کردم و در دستگاه‌های اجرایی و قضایی و سایر مجموعه‌ها از جمله خودِ مجلس ادامه دادم. معتقدم باید از قوی‌ترین آدم‌ها که برای خودشان حریم تعریف کرده‌اند شروع می‌کردیم. دهها بار برای تحقق حق مردم به دادسرا و بیش از 7-8 بار دادگاه رفتم.

زاکانی بیان کرد: در سه پرونده که به دادسرا و دادگاه رفته بود با منطق و استدلال توانستم، 15 رای از هیات منصفه بگیرم، این بخش شیرین‌ترین بخش بود.

وی ادامه داد: علت اصلی فسادهایی که یافتم ترک فعل و تعارض منافع بود. رعایت قانون را نکرده و ارتباطات نامناسب برقرار کردند، برخورد سخت بود. فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست. یک جا حتما بیشتر است و در جاهای دیگر کمتر است. در جریان انقلاب، انقلابی‌نماها داشتیم و بنده اتفاقا با آنها شروع کردم. در دوره آقای خاتمی در دفتر آقای حداد به بنده گفت می‌دانم اینها از چه جریانی هستد، گفتم بله ولی بنده فساد را جریان نمی‌کنم و کار را از اصولگراها شروع کردم تا اصلاح‌طلبان حساب کار خودشان را بکنند. باید فقط از مردم خجالت کشید و نه از هیچ جریان و گروه دیگری.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شعار دولتش را «دولت خدمت» عنوان کرد و گفت: شعاری که انتخاب کردم برای شهید ابوترابی است.

وی در ارزیابی از روابط قوای سه‌گانه با یکدیگر اظهار کرد: قوا هر کدام سرجایشان نیستند، چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی، فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.

زاکانی ادامه داد: مجلس علاقه‌مند است اصل 100 را بر عهده بگیرد و در امور محلی دخالت کند که سم مهلکی است. تنظیم مختصات قوا نیازمند بازبینی جدی و همچنین تعامل بین آنهاست. در مدیریت شهری تهران طی 33 ماه گذشته روابط را طوری ترسیم کردیم که بیشترین خدمت به مردم داده شود. در حوزه‌های معیشت، خدمات عمرانی و اجتماعی کارهای دولت را بر عهده گرفتیم و با پشتیبانی دولت انجام دادیم. کارهایی که دهها سال بر زمین مانده بود. در مقابل دولت ما را حمایت و تشویق کرد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: برای قرارداد 630 دستگاه واگن که در دولت قبل معطل مانده بود را در دولت شهید رئیسی کمک کردیم و گره را باز کردیم. در سال گذشته قرارداد خرید 1184 واگن را بستیم. دولت ملی و محلی وقتی  دست در دست هم بگذارند می‌توانند کارهای بزرگی انجام دهند. معتادان متجاهر را جمع آوری کردیم و به کمپ‌ها منتقل کردیم. آقای مخبر برای اولین بار کلنگ احداث 203 هزار واحد مسکونی را در چندین منطقه تهران توسط شهرداری به زمین زدند.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه 10 قاعده را برای مدیریت شهری تعیین کردیم، گفت: هر چه که مستقیما به شهرداری تهران مربوط می‌شود را خودمان انجام می‌دهیم و آنچه که مستقیما به ما مربوط نبود، دستگاههای مربوطه را حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص معیشت مردم نیز گفت: گوشت ران گوسفندی را 316 هزار تومان می‌فروشیم. 120 تن فروش روزانه داریم در حالی که در بازار آزاد بیش از 500 هزار تومان فروخته می‌شود. نیاز مردم را از طریق نرم‌افزارهای موبایلی تامین می‌کنیم. از یک سال و نیم قبل زیر ساخت‌ها را با تفاهم‌نامه بین آقایان مخبر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه، وزیر اقتصاد و چند نفر دیگر از مقامات دولتی فراهم کردیم. این کار برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان